В средата на август, въпреки очакванията за дъжд, мрачно и хладно време, Нюрбургринг ни посрещна много слънчева и приветлива. На живо е по-внушителна и по-впечатляваща от всичко, което може да се научи за нея. Модерно съоръжение с отлична организация. Една писта с много дълга и богата история, която е домакинствала състезанията от Formula 1, и то на най-трудното и известно трасе -  Nordschleife (Северна отсечка), което, въпреки че не се използва, е част от легендата. Най-високата точка на пистата е разположена на 620 метра, а най-ниската - на 320 метра.

Автомобил - Павел Лефтеров

Свободните тренировки преминаха много успешно, Павел Лефтеров направи добро каране, като в първата постигна и най-доброто време в своя клас.

Павел Лефтеров - Нюрбургринг

Усмихнатата Nurburgring не остави пилотите да се радват дълго време. Променливият летен германски климат си каза думата и няколко минути преди квалификациите заваля дъжд. Първата квалификация бе обявена "wet practice" и Павел стартира с „мокри" гуми. След няколко минути обаче пекна слънце и пистата изсъхна напълно. Това наложи бърза смяна на гумите, но отне ценно време от 15-те минути на първата сесия. Завърши с четвърто време в класа си. На втората сесия Павел постигна трето време в клас АМ (Аматьори). Двете квалификации му отредиха 10-та позиция на стартовата решетка и в двете състезания на следващия ден.

Павел Лефтеров

В деня на състезанията - 16 август, всички очаквания за неблагопроятно време се сбъднаха и Nurburgring посрещна отборите и зрителите със студ , вятър и дъжд. В първото състезание Павел стартира от 10-та позиция. Започна бързо да се придвижва напред. За съжаление бе наказан за по-ранно излизане от задължителния пит-стоп с хилядни от секундата. Това му коства челната позиция, която бе заел преди спирането. Въпреки това, с отличното си каране на хлъзгав терен, той се качи на подиума при награждаването и зае третото място. 5,55 минути преди края, състезанието бе прекратено поради гъста мъгла.

Минути след края, при официалното оповестяване на времената и спечелените точки, стана ясно, че получилият първа награда пилот в клас АМ (Аматьори) е всъщност PRO (Професионалист) и така крайното класиране за Павел в първото състезание е второ място при Аматьорите.

Често Павел е наричан "кралят на мокрото трасе". И има защо. На второто състезание стартира 10-ти и след първата обиколка вече беше 6-ти. Преди задължителния пит-стоп беше 5-ти, а след излизането от него с всяка една обиколка скъсяваше дистанцията с водача C.Struwe с Porsche 981 GT4 и до края на състезанието не само стопи разликата от 18 секунди, но и финишира с повече от 2 секунди преднина. И всичко това на при дъжд и много хлъзгав терен.

Павел Лефтеров

След състезанието на Spa-Francorchamps  Павел Лефтеров и отборът му „Булавто Рейсинг" постигнаха поредната историческа победа на български пилот на легендарна писта.

Павел Лефтеров

Последният, шести кръг от Европейските серии GT4 ще се проведе на 3-ти и 4-ти октомври на пистата Мисано в Италия.

AM driver Pavel Lefterov took the overall race 2 win at Nürburgring. In wet conditions, the Bulgarian Lotus Evora GT4 racer passed Peter Terting / Carsten Struwe who took another victory in the PRO division with the Porsche Cayman 981 SP.Listen to what Lefterov had to say after the race.

Posted by Competition102 GT4 European Series on Sunday, August 16, 2015