Президентът на ФИА Макс Мозли обяви, че не вижда причини Немския пистов шампионат за туристически автомобили (DTM) да не се разрасне до световни серии. Според британеца обаче това може да стане, само ако тимовете и автомобилните производители, които участват в него искат такова разрастване.

Мозли гостува на последния кръг от DTM на "Норисринг" и дори бе повозен от Бернд Майландер, след което обясни, че няма да има сблъсък на интереси между немската надпревара и Световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC).

- DTM по принцип си е немски шампионат - обобщи Мозли. - Трябва да видим как ще се развие оттук нататък. Одобрението на ФИА за организирането и разрастването му е нещо, срещу което лично аз нямам нищо против. DTM и WTCC са доста различни шампионати. В Германия се състезават коли, които са много близки до прототипите, а в WTCC автомобилите са много по-близки до серийните образци, послужили за хомологацията им. В крайна сметка изборът е на автомобилните производители, които искат да участват в единия или другия шампионат.

DTM вече записа един опит да се превърне в световен шампионат - през 1996 г., когато получи името Международен шампионат за туристически автомобили (ITC). Почти веднага обаче от него се отказаха Опел и Алфа Ромео, тъй като разходите започнаха много бързо да растат и пилотите на Мерцедес се състезаваха помежду си.

Шефът на Мерцедес Моторспорт Норберт Хауг обаче отрече да има подобни идеи сред хората, работещи в DTM.

- В една идеална ситуация, в шампионата ще участва още един производител на автомобили - обясни Хауг. - Може да изнесем някои състезания зад граница, но никога не сме дискутирали идеята да ставаме световен шампионат. Вижте НАСКАР и австралийският шампионат V8. Най-важното е да забавляваш своята си публика - в това е тайната на успеха.