Екипажът на Приста Ойл Рали Тийм Крум Дончев и Стойко Вълчев (Пежо 207 S2000) спечели 30-о рали „България". Ето как видя надпреварата Крум Дончев.
- Круме, честита титла. Как протече рали „България" за теб?
- Благодаря. Мога да кажа, че за мен и целия екип надпреварата бе доста трудна. Имахме много добра конкуренция и това направи състезанието интересно. На всяка цена искахме да покажем потенциала на автомобила и нашия собствен. Получи се.
- Тактически ли не участва в тестовете преди надпреварата?
- Не. Трасето, което бе избрано от организаторите за теста, не отговаряше на нашите изисквания. Имахме определени съображения, но те не се покриха с това, което се предлагаше. Това ни накара да направим частни тестове.
- В тях ли успя да направиш правилните настройки?
- Да, точно в тях успяхме да оптимизираме всичко и направим настройките свързани с амортисьорите и сетапа.
- Изпревари със секунди турския екипаж Волкан Ъшък/Каан Озенлер (ФИАТ Гранде Пунто S2000) и италианците Корадо Фонтана/Ренцо Казаса (ФИАТ Гранде Пунто S2000) с повече от минута. Те ли бяха основните конкуренти?
- Така е. Като цяло колите от клас супер 2000 доминираха в това състезание. В края на втория ден имах малък проблем и аванс от 30 секунди пред турския състезател. Счупих трета скорост по време на второто преминаване на отсечката „Магистрала". Предпочетох да не сменям скоростната кутия, тъй като нямахме необходимото време за това. Ако бяхме рискували, щяхме да се забавим и да ни накажат с 20-30 секунди. Преценихме, че е най-добре да продължим и да се борим за първото място и да удържим лидерската си позиция. Спечелих с много борба.
- За първи път в историята на българското състезание от европейското първенство в две последователни години родни състезатели печелят надпреварата в Боровец...
- Хубаво е това. Надявам се през следващата година пак българин да спечели и така да затвърдим реномето на българските пилоти. Защо не и само родни състезатели да печелят...
- Смяташ ли, че българските ти съперници се представиха по-добре в сравнение с миналото издание на ралито?
- Не съм правил подробен анализ и не съм сравнявал цялостното представяне. През тази година българските екипажи имаха проблеми.
- Направи много силен старт, след като в първия ден спечели пет от шестте скоростни етапа. Това ли бе твоята цел - да си осигуриш аванс още от самото начало?
- Такава бе целта ни и тактическата постройка на надпреварата. Радвам се, че успях да направя това, което бяхме планирали.
- Във втория ден заложи на разумното каране и стабилна тактика, за да стигнеш до триумфа?
- Не. Заради повредата в скоростите, за които вече споменах, нямаше как да се боря за по-добри времена.
- С победата си в Боровец се придвижи с шест места напред в класирането на европейския шампионат за 2008 година и вече си четвърти, а в националния шампионат си трети. Доволен ли си?
- Доволен съм факта, че наваксах от изоставането си в националния шампионат. Предстоят стартове и се надявам да се представим добре и да трупаме още точки.
- За последно бе на върха на 18 септември 2005 година, когато победи в сръбското „Ю Рали". Кога ще е следващата победа?
- (Усмихва се). Победата не мога да я планирам. Тя идва сама и е плод на много труд, много желание и много всеотдайност.