Четирикратният национален рали шампион Крум Дончев беше категоричен, че спекулациите за евентуалната отмяна на предстоящото рали "България" са неоснователни и надпреварата ще се състои.
Надпреварата от Европейската рали купа трябва да се проведе между 18 и 20 юли, а основните притеснения са с осигуряването на необходимия бюджет за нейното провеждане.
"Важно е шампионата да го има. Във всички други спортове в България също има трудности в момента", заяви Дончев.
Той коментира и новите правила в шампионата, които се различават от тези на Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) и позволяват използването на нехомологирани горива и гуми. Пилотът е против подобна практика, тъй като според него те предоставят предимство и отнемат фокуса от пилота и неговите умения и го насочват към автомобила.
Дончев започна сезона с второ място на рали спринт "Варна" и трета позиция в "Твърдица". "Имахме възможност да се подготвим, беше много трудно, но се представихме добре във Варна. Рали "Твърдица" бе много добре организирано и имаше много силно темпо. Имаше борба за отсечките. Поздравявам победителя Игнат Исаев", обясни вицешампионът.
Дончев също е уверен относно предстоящото рали "България". "Подготвени сме много добре, то е наше любимо, има добра атмосфера. Ще представим едно голямо шоу, една истинска борба", гордо заяви състезателят.
Той добави, че това е най-трудното състезание в календара, но те биха искали да се борят за победата. Единственото притеснение, което той изрази, бе относно очакваните тежки метеорологичните условия.
"По това време е много горещо и на моменти в колата става 60 градуса. Трябва ни добра физическа подготовка", сподели Дончев. Пилотът изрази своето недоволство поради премахването на участъка Белмекен, но призна, че е разбираемо, тъй като маршрутът става твърде дълъг. Според него 34-километровата бърза отсечка би отличила отборите, които са добре подготвени.
"В България има много уникални отсечки и фенове, жадни за автомобилни спортове. Ще се радвам да захраним тази жажда", каза още Дончев.
Състезателят заяви, че вината за спада на интереса към рали спорта в България от страна на публика и спонсори не е в автомобилната федерация. "Всеки си намира оправдание във федерацията, но ние сме виновни. Ние сме отговорни да се развиваме и "Глобул рали тим" доказва, че крайният резултат е плод на нашия труд" заяви той.
"Блясъка на състезанието го създаваме ние, медиите, публиката, всички трябва да работим, за да става по-добро и по-добро, всичко е в нашите ръце. Купуването на новия "Форд Фиеста R5" беше добра инвестиция, тъй като тя не бе само за отбора, а и за очите на хората. Еволюцията на автомобила интригува зрителите", допълни опитният състезател.