Почивният ден в тазгодишното издание на рали "Дакар" не се размина без положителни емоции, информират организаторите.
След анулирането на Етап 6, състезателите се придвижиха до базата за почивка в Ла Пас, Боливия. Най-високата столица в света, на височина от 3 660 метра, посрещна ентусиазирано колоната в навечерието на деня за почивка. След приключването на първата половина на състезанието отборът на Peugeot заема първа, втора и трета позиция във временното класиране на ралито.
Изминатите километри до момента са 4 036, като 1 386 км от тях бяха състезателни (шестият етап бе отменен), а оставащото разстояние до Буенос Айрес е 4 787 км, от които 2 025 - състезателни, разпределени в шест етапа. Дакар 2017, обещано от организаторите, се доказва, като едно от най-конкурентните издания на ралито през последните няколко години. Като допълнение към традиционните изпитания по време на състезанието, навигаторите са непрекъснато под напрежение в резултат на въведените правила за контролни точки. Дъжд и дори малко сняг направиха предизвикателството още по - сериозно, когато екипажите се изкачваха на височина до 4960 метра по време на прехода в етапа от третия ден.
Въпреки че Льоб/Елена са единственият екипаж с две етапни победи, водач в момента е победителят от миналата година Петерханзел/Котре, с преднина от 1 минута и 9 секунди. Сайнц/Круз показаха традиционно бързата си скорост в началото, но отпаднаха, след като отборът не успя да ремонтира колата след катастрофата по време на четвъртия етап. След отпадането на Насър Ал-Атия от отбора на Toyota главният опонент на тримата стана Нани Рома също от Toyota, а Мико Хирвонен напомня за Mini от петото място.
Peugeot 3008 DKR, който участва за първи път в Дакар, заменяйки победителя от Дакар 2016 Peugeot 2008 DKR, има почти перфектно състезание до момента. Екипажите успяха да се възползват от подобрената аеродинамика на SUV-конструкцията на Peugeot 3008, която беше сериозно преимущество по отношение на максималната скорост на движение по време на втория етап. Успоредно с това, модификациите по окачването и двигателя се доказаха като успешни, като до момента има само един малък проблем, проявил се при Льоб/Елена по време на четвъртата фаза.
"Етапите през тази година са по-скоро в духа на крос-кънтри рали състезанията, за разлика от миналата година. Имаше приятен микс и добро разнообразие. Очаквам да видя повече дюни през следващата седмица, както и още по-предизвикателна навигация, което е добре за нас", сподели временният лидер при автомобилистите Петерханзел.