Петкратната световна шампионка по борба в категория до 72 кг Станка Златева спечели златен медал в класацията за най-гледано олимпийско събитие, предавано по БНТ1. Това показва справка, изготвена за "Труд", за аудиторията на телевизията по време на игрите в Лондон. Според данните на агенция ГАРБ 670 000 души са стискали палци на финала, когато Златева се изправи срещу рускинята Наталия Воробьова, но остана със сребърен медал.

Близо 600 000 души са викали с пълно гърло за волейболния ни отбор, докато играеше с Русия на 10 август, показват данните на ГАРБ. Подобна тежка артилерия са имали зад гърба си момчетата и при атаките в мача срещу Аржентина на 4 август. Тогава са събрали средно над 511 000 души пред екрана на БНТ1.

И ако се съди по топ 40 за най-гледаните спортове от олимпиадата, то българите предпочитат да наблюдават най-вече състезания по плуване, вдигане на тежести, художествена гимнастика, борба и бокс.

Своеобразен рекорд са поставили феновете на Ивет Лалова. На 4 август между 20 и 22 ч, когато тя трябваше да бяга в полуфинала на 100 метра, пред БНТ1 са били 557 000 зрители. Благодарение на това в продължение на 2 часа държавната медия е била тотален лидер в ефира, защото по същото време Би Ти Ви е избрана от 350 000 българи, а Нова - от 251 000 души.

При такива обществено значими събития държавната телевизия има право на 12 минути реклама на час, колкото и търговските медии. (Според Закона за радио и телевизия в нормални дни ограничението е до 15 минути на денонощие.) От БНТ обявиха, че средната запълняемост на рекламните паузи по време на олимпиадата е била над 60%, но не уточниха колко пари са получили срещу това. По груби сметки приходите за 17-те олимпийски дни на държавната медия са били около 1 млн. лв. По време на европейското първенство по футбол на "Сан Стефано" 29 успяха да подпомогнат бюджета си с над 2 млн. лв. Тогава обаче 12-те минути за реклама се пълнеха почти изцяло