Даниел Боримиров е директор в ДЮШ на "Герена" от 2 години, а в някои юношески формации има момчета, които определено приковават вниманието. Отговорникът за развитието на школата на Левски се съгласи да даде мнение специално за ТОПСПОРТ за свършеното, откакто бившият полузащитник заема този пост.

Господин Боримиров, развива ли се школата на Левски според вашите желания?

- Във футбола винаги се вижда дали си вършиш правилно работата или не. Не можеш нищо да скриеш. Що се отнася до школата, може да погледнете за последната година, година и половина резултатите на различните юношески формации на Левски. От 10 възрастови групи, мисля че сме на първо място в 7 или 8 от тях. Но държа да подчертая, че за мен не това е най-важното и водещото.

А кое е?

- Идеята за развитието на една школа е да дава кадри за първия отбор. Към това се стремим - в мъжкия отбор на Левски да има колкото се може повече собствени футболисти. За да стане това, аз като ръководител на ДЮШ и треньорите на определените възрастови групи, трябва да подготвим децата и юношите за мъжкия футбол. В противен случай, резулатите и доброто представяне губят смисъл.

И друг път обаче сме говорили с вас, че моментът на прехода от юношеския до мъжкия футбол често се къса у нас. Защо?

- Така е, за себе си знам причината каква е. Смятам, че за да може един юноша да заиграе на ниво в Левски, първо трябва да премине без "Б" група или т.нар. Втора лига. Да свикне с мъжкия футбол, с твърдите единоборства и терени. Затова е добре от другия сезон Левски да има дублиращ отбор, който да участва във Втора лига. Това е много важна и ценна школовка.

Няма ли юноша, който веднага може да заиграе в Левски, както преди време се случи с вас?

- Нека не сравняваме поколенията и времената. Аз съм против тези неща, тогава е било едно, сега е съвсем друго. Трябва да живеем с настоящето и бъдещето, а не с миналото и това какво е било преди 15 - 20 години и т.н.

От какво се нуждае школата на Левски към днешна дата?

- От терени. Ще ми се да изградим още, защото са ни нужни. Имаме много деца, напливът е голям.

Как стоят нещата с финансирането? Има ли достатъчно средства, доколкото съм информиран голяма част от инвестициите в ДЮШ на "Герена" са покрай ваши контакти и приятели...

- През декември предстои да разберем с какъв бюджет ще разполагаме, за да знаем как да планираме разходите си за следващата година. Благодарен съм на хората, които ми помогнаха и продължават да помагат, откакто съм в Левски. Без тях някои лагери, турнири и т.н. нямаше да могат да се осъществят.

Държите ли връзка с ръководството на първия отбор?

- Да, бих казал, че за школата на клуба и младите футболисти е добре, че Елин Топузаков застана начело на Левски. Той е човек, който е продукт на тази школа, работил е и като треньор в нея, интересува се постоянно от развитието на подрастващите, винаги идва да гледа мачове, когато няма ангажимент с първия отбор. Знае за какво става въпрос, иска да е наясно с общата картина. Същото се отнася и за Асен Букарев.

Има ли нещо, което бихте откраднали от конкурентните школи - на Лудогорец, ЦСКА-София и другите? 

Да кажем, че винаги има какво да се научи. Нормално е да се интересуваме от конкуренцията, да следим, но ако има нещо, което имам предвид, със сигурност няма да го споделя с вас, журналистите (смее се).

Има две момчета, които правят впечатление - Илия Юруков и един русокос техничар с дълга коса. Откъде ги взехте или ги заварихте на "Герена"?

- Илия Юруков е от Пловдив, сам прецени, че иска да играе и да се развива при нас. Взехме го от Лудогорец, виждате, че има талант и качества, затова и от известно време тренира с мъжете. Русокосият футболист е Даниел Начев, взехме го от Септември. 

Какво мислите за представянето на националния отбор до 19 години и разразилия се мини-скандал след това?

- Честитя на селекционера Ангел Стойков и на футболистите. Представянето и резултатите говорят сами по себе си, че в този отбор има качество. Колкото до скандала - нека младите се утвърдят на първо време на терена с изявите си и после да репликират. Недопустимо е за един новопрохождащ играч да търси сметка и обяснение от треньора, който и да е той.