Американската компания за стрийминг съдържание Netflix ще инвестира 15.7 млрд. долара в своето съдържание през следващите няколко години. Само до края на 2017 г. ще бъдат похарчени 6 млрд. долара, съобщи изпълнителният директор Рийд Хейстингс.
Компанията, която има повече от 100 млн. абонати, е подготвила много нови оригинални предавания.
Качеството обаче си има цена - Netflix вече започна да увеличава таксите за месечен абонамент в някои държави, съобщава CNN Money.
След разрива с Disney, компанията ще харчи повече за съдържание, за да се отличава от други медийни компании и да открие новите шоу програми, които да привлекат интереса на абонатите й.
Disney вече работи по създаването на своя стрийминг услуга, чието име все още се пази в тайна. Очаква се тя да стартира през 2019 г. Именно там вероятно ще бъдат прехвърлени филмите и телевизионните шоута на компанията, които в момента се излъчват в мрежата на Netflix.
Стрийминг компанията подписа дългогодишен договор с Шонда Раймс, създател на няколко хитови сериала, сред които "Анатомията на Грей". Контрактът вероятно е мултимилионен и също може да доведе до увеличение на абонаментите за Netflix.
За подобно увеличение намеква и самата компания в отчета си пред Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ. Netflix "очакват, че от време на време цените на плановете за членство във всяка страна могат да се променят".
Потребителите могат да се възползват от 3 вида месечни абонаментни планове - основен, стандартен и премиум. В момента в САЩ те струват 8, 10 и 12 долара, а в Европа цените са същите, но в евро.
Компанията може да се въздържи от повишаването на цените, ако продължи да привлича нови абонати, с което увеличава приходите и печалбата си. Очаква се Netflix да отчете повече от 25% увеличение на продажбите за 2017 г., а печалбата й да се удвои.
Стрийминг компанията се представя много добре и на фондовите борси. Акциите й се повишиха с 40% на годишна база, а пазарната й стойност е почти 75 млрд. долара - по-висока от тази на водещи медийни компании като Fox, CBS и малко по-малка от тази на медийния гигант Time Warner.
Компанията обаче е принудена да прави и големи разходи, за да поддържа оригиналното си съдържание. Така тя натрупва и увеличаващ се дълг, който вече е 3.4 млрд. долара.
Netflix тряжва да продължи да харчи, ако иска да има хитови предавания като "Оранжевото е новото черно" и "Къща от карти".