За Facebook всеки един потребител на социалната мрежа е едно нещо - база данни. Активните профили в сайта вече са над 2 милиарда, но по отделно те се отличават според личната информация, според активността си, според линковете и видеата, които споделят.

Въпреки това някои доста си приличат по имиджа, който хората зад тях са си изградили. Учени, работили по ново изследване, носещо името International Journal of Virtual Communities and Social Networking са открили, че хората във Facebook се делят на четири основни типа. Ето кои са те:

1. Социалният тип

Тези хора използват социалната мрежа, като имейл и телефон в едно. За тях най-основната функция на Facebook е възможността за комуникация със семейството и близките.

Те не възприемат сайта, като "отворено виртуално общество", а по-скоро като мини общност за близки хора. Освен това този тип потребители са много активни в публикациите, както и в разглеждането на снимки и видеа.

2. Във Facebook съм, защото е неизбежно

Този тип потребители са обратното на предишния. Те рядко пишат коментари и публикации, рядко харесват неща. Тези хора обаче са възприели социалната мрежа, като неизбежна част от съвременния живот и заради това са там. Но избягват да споделят лична информация.

3. Активистите

Обикновено това са хора, които имат по-свободна професия - журналисти, организатори на събития, фрийлансъри, които искат да споделят информация с широк кръг от хора. Но те не го правят, за да съберат лайкове, а защото смятат, че това би било полезно на някого.

4. Селфи феновете

Тази група са потребителите, които познаваме много добре от социалната мрежа, заради тяхната непрекъсната активност. Те също като тези от социалния тип публикуват снимки и видеа, но тяхната цел е да привлекат вниманието към себе си.