Значението на онлайн търговията става все по-голямо в световен мащаб, както и у нас. Българите най-често избират да пазаруват електронно дрехи и обувки, като повече от половината дигитални покупки в страната са именно на такива стоки.

Немалък процент ползват онлайн търговията и за технологични продукти, почивки и книги, показва ново проучване на Visa.

За някои от категориите стоки и услуги българите дори твърдят, че предпочитат да плащат само електронно. Това са такива, свързани с туризъм, самолетни билети, ваучери за козметични продукти и битови услуги.

Изчисленията сочат, че почти половината от потребителите у нас - 45%, се доверяват на родни електронни магазини при 20% за водещите международни онлайн търговци.

Потребителите посочват, че най-голямо значение за избора им на интернет магазин са възможността за безплатна доставка и големият избор на категории продукти, както и наличието на сертифицираща система.

Данните на Visa сочат, че през 2016 година четиридесет процента от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец, като тази тенденция показва ръст от 7% в сравнение с предходната.

Забелязва се и промяна в нагласите на клиентите, като близо 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания.