Централният аерохидродинамичен институт (ЦАГИ към НИЦ "Н. Е. Жуковски") е разработил техническа концепция за перспективен тежък транспортен самолет под името "Слон".

Проектът е по договор с министерството на промишлеността и търговията на Руската федерация.

Свръхтежкият самолет трябва да смени съветския транспортен самолет Ан-124 "Руслан". Въздушният "Слон" ще може да пренася 150 тона товари на разстояние до 7000 км с крайцерска скорост 850 км в час при използване на писта за излитане и кацане с дължина 3000 метра.

При максимално натоварване от 180 тона практическата експлоатационна дължина на полета е 4900 километра. Посочените показатели позволяват на самолета да се конкурира не само с Ан-124, но и с най-съвременните транспортни самолети "freighters" като Boeing 747-8F, които осъществяват търговски полети на палетизирани товари.

Разработена е техническата концепция на перспективния въздушен превозвач, определение са неговите основни геометрични и теглови параметри.Направени са предварителни разчети летателни характеристики на два варианта на самолета с различна ширина на товарния отсек.

Специалистите от института отбелязват, че товарните авиокомпании са силно заинтересовани от създаване на съвременна версия на тежкотоварния самолет Ан-124. При това новият самолет се предвижда да бъде сравним с товарните версии на пътническите самолети по икономичност на превоза.

Закриват производителя на най-големите самолети в света "Антонов"

Закриват производителя на най-големите самолети в света "Антонов"

Сред тях са Ан-124 "Руслан" и Ан-225 "Мрия"

По-рано бе съобщено, че Русия няма да възобнови съвместното с Украйна производства на Ан-124 "Руслан", който е разработка на киевското конструкторско бюро "Антонов".

В момента в Русия се експлоатират около 30 самолета Ан124, от които десет не летят поради ресурсни ограничения и липса на резервни двигатели и други части, които се произвеждат в Украйна, припомня rns.online.