"Мерцедес ще се представи още по-силно в Гран при на Канада", прогнозира легендата във Формула 1 - Ники Лауда.

Тази му убеденост идва от факта, че и двамата състезатели ползваха в Монако своята първа задвижваща система. Това в някаква степен е накарала отбора да процедира по-предпазливо. Според австриецът в Монреал състезателите на тима ще могат да разчитат на повече мощност. Въпреки че от началото на сезона Мерцедес спечели пет от шесте проведени състезания, но Себастиян Фетел успява да ги постави под напрежение, което води до грешки подобни на тази с Хамилтън в Монако.

„Използвахме в първите шест състезания от сезона по един двигател и успяхме да завършим във всяко едно с двете коли", обясни Лауда пред RTL. „Това е супер постижение. Сега в Канада ще използваме нови задвижващи системи, което ще ни даде предимство. Някои вече използват четвъртите си двигатели".

Пистата в Канада е пълната противоположност на тази в Монако. Защото докато в княжеството заради бавните завои гъвкавостта на задвижващите системи е най-важна, то в Монреал дългите прави изискват максимална мощност. Показател, по който Мерцедес все още има предимство.

Единствено Мерцедес и отборите ползващи задвижващите системи на германците бяха със агрегатите, с които започнаха сезона в Австралия. Изключение прави единствено Нико Хюлкенберг от Форс Индия, които ползва втория. Световният шампион Люис Хамилтън пък е използвал втори комплект на контролния електронен блок.