Ударите винаги са били част от живота на Михаел Шумахер. Дали на пистата, дали на ски, или с мотор.

Всичко започва с една улична лампа в Керпен. Там е финалът на първото качване на сина на Ролф и Елизабет Шумахер. Зидарят точно го е сглобил от остатъци от други колички, за да може детето му да започне да тренира. И се хваща за главата, когато вижда карта на парчета. А Михаел е излязъл и обяснява, че просто му отказали спирачките. Иначе нямало да има проблеми. Ролф си спомня и до днес, че скоростта със сигурност е била над 30 км/ч.

Всъщност светът може би нямаше да разбере за германеца, ако не бе местен бизнесмен, който дарява 800 марки на татко му, за да му купи истински двигател. Или пък, ако не беше законът в Люксембург, според който можеш да изкараш книжка за картинг на 12 г. Точно княжеството издава първата тапия на Михаел, за да може той да се изправи срещу най-добрите и да бъде забелязан от "Мерцедес".

Просто бе цяло чудо, че германецът се опази от сериозни травми в над 700 старта във Ф1, като се има предвид нравът му на пистата. И да пострада най-тежко при каране на мотор и ски.

Аертон Сена нахлува в гаража на "Джордън" след дебюта на Михаел на пистата "Спа" в Белгия с откровеното желание да му опука един шамар. Легендарният бразилец е бесен заради нахалството на младока, който кара като бесен, без да се съобразява с останалите.

Така скандалите съпътстваха цялата му кариера. Шуми спечели титлата през 1994 година след знаменитата катастрофа с Деймън Хил на последния старт в Австралия. В 35-ата обиколка той забърса стената с дясната част на болида си и когато Деймън Хил се опита да го задмине, откровено го блокира. Така и двамата отпаднаха, а германецът запази точка преднина, припомня "Труд".

Три години по-късно опита същия номер по време на Гран при на Европа на испанската писта "Херес" срещу Жак Вилньов. Канадецът обаче успя да остане на трасето, финишира трети и така го изпревари в крайното класиране. 2 седмици по-късно Михаел стана единственият пилот в историята, дисквалифициран за цял сезон заради опасно каране.

През 2002 година дойде скандалът с отборните заповеди, когато на Рубенс Барикело му бе заповядано да пусне Шумахер пред себе си в Австрия. И това бе едва в шестото състезание за сезона. Това доведе до глоба на "Ферари" от 1 милион долара. В края на сезона в САЩ Михаел почти спря преди финала, за да пусне бразилеца пред себе си и така да му върне жеста. Барикело спечели с 11 хилядни, втората най-малка разлика в историята на Ф1.

Опасният нрав на Шумахер се проявява още през 1991 година, когато е част от тима на "Заубер" в състезанията за туристически автомобили. По време на квалификацията на "Нюрбургринг" той е засечен от Дерек Уоруик. И 22-годишният германец директно се забива в ягуара на англичанина, за да му отмъсти. Уоруик го погва, докато Михаел се опитва да избяга през гаража на екипа си. В крайна сметка от юмруците го спасява единствено Йохен Мос.

През 1998 година Шумахер е наказан с 10 секунди в Канада, защото блокира един от най-добрите си приятели в миналото и бивше гадже на съпругата му Корина - Хайнц-Харалд Френцен. Френцен се разбива заради рискованата маневра на Михаел. Той обаче се възстановява и дори печели победата на пистата "Жак Вилньов".
През същия сезон на "Силвърстоун" той се подиграва със съдиите, които му налагат наказание. До края на състезанието обаче остават три обиколки и той влиза в бокса на последната от тях, която е и финална за старта. Гаражът на "Ферари" се намира зад линията на финала и така му се дава победата, след като се оказва, че не е нарушил нито едно правило.

След това в Белгия тръгва да бие Дейвид Култард, след като се забива отзад в англичанина в порой. Едва 5 години по-късно Култард признава, че всичко е станало заради негова грешка.

Завинаги в историята на формулата ще останат и номерата му в Монако.

В последния му сезон за "Ферари" през 2006 година той блокира с болида си старт-финалната права, за да не позволи на Фернандо Алонсо да го задмине в квалификацията. Заради това бе пратен последен. 4 години по-късно след влизането на автомобил за сигурност заради катастрофата на Карун Чандок и Ярно Трули Шуми се възползва от прибирането му и профучава покрай Алонсо, за да го изпревари. Наказан бе с 20 секунди, което му струва 6 места на финала.

В края на 2010 година Шумахер  едва не уби бившия си съотборник Рубенс Барикело в Унгария Той го блокира при скорост от над 290 км/ч, като бразилецът се промушва на една боя от стената. Съдията на състезанието, който е същият като при инцидента с Уоруик, дори иска да вдигне черен флаг на германеца, за да даде урок на младите пилоти, че не могат да карат по този начин.

Въпреки характера си единствената тежка контузия, която Шумахер има като пилот във Ф1, е тази след катастрофата на "Силвърстоун", когато чупи всичко в лявото си бедро.
И въпреки това Формула 1 запази живота на 7-кратния си шампион. За да увисне на косъм от един камък в Алпите.