Живата легенда на Формула 1 Михаел Шумахер напусна с високо вдигната глава керрана на най-бързите пилоти. Пилето е не просто велик пилот, той е цяла епоха както в света ан високите скорости, така и в целия световен спорт.
Кратка визитка на Михаел Шумахер:
име: Михаел Шумахер
народност: германец
роден на: 3-ти януари 1969 година
роден в: Хюрт-Хермюлхайм
живее в: Вюфлен-льо-Шато (Швейцария)
семейно положение: женен за Корина от 1-ви август 1995 година.
деца Джина Мария (9-годишна) и Мик (7-годишен)
отбор: Ферари (от 1996 година)
стартове във Формула 1: 250
първи старт: 25-ти август 1991 година за Гран При на Белгия на
пистата "Спа-Франкошан" с Джордан-Форд
първо отпадане: 30-ти август 1992 година за Гран При на Белгия
на пистата "Спа-Франкошан" с Бенетон-Форд
световни титли: 7
победи във Формула 1: 91
класирания на подиума: 154
общо спечелени точки: 1369
първи места на старта: 68
Постиженията говорят за всеки човек и особено спортист по-добре от думите, затова...
Рекордите на Михаел Шумахер във Формула 1
титли: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
най-дълъг период като шампион: 4 години, 11 месеца и 17 дни (8-ми октомври 2000 година до 25-ти септември 2005 година)
най-много победи: 91
най-много пол-позишъни: 68 най-много победи в един сезон: 13 (2004 година)
най-много поредни победи в един сезон: 7 (2004 година)
най-много втори места: 43
най-много бързи обиколки: 76
най-много състезания, в които е бил лидер: 141
най-много обиколки като лидер: 5 096
най-много спечелени точки: 1 369 (включително 78 от 1997
година, когато е изваден от финалното класиране заради сблъсък с канадеца Жак Вилньов в решителното за титлата състезание)
най-много точки в един сезон: 148 (2004 година)
най-много последователни сезони с поне една победа: 15
най-много места на подиума: 154
най-много победи в едно състезание: 8 за Гран При на Франция
най-много победи от пол-позишън: 40
най-много хеттрикове (пол-позишън, победа и най-бърза
обиколка): 22
най-много поредни състезания с място в точките: 24
(2001-2003 година)
най-много поредни места на подиума: 19 (2001-2002 година)
Шумахер е единственият пилот в историята с места на подиума във всички стартове в един сезон - през 2002 година.
най-голяма преднина за титлата: 67 точки (2002 година)
най-бързо спечелена титла: през 2002 година (спечелена още през юни с шест старта преди края)
Шумахер и бразилецът Рубенс Баричело имат и най-много двойни победи като отбор във Формула 1: 24 (2000-2005 година).
Tervel
на 04.08.2009 в 19:16:35 #39Е какво излиза то сега - когато на Шумито му сложат изтривалка - то е нормално. Когато на Алонсо му изберат - не било добре... А всъщност май се оказва, че двамата доста си приличат. Те и кариерите им вървят по подобен начин - ако във Ферари не беше онзи смотан плъх Жан Тод, Алонсо отдавна да е в червено, но нали синчето на плъхчо е агент на Масичката, та пробутаха то я смотльо да кара с червен болид - срам. А освен срам и титлата изтървана миналата година...
CrossFire
на 04.08.2009 в 16:12:16 #38Честно казано и аз да имах в отбора акула като Шумахер щях да си взема за втори пилот някой глупак, започват тестовете преди началото на сезона, Рубенс и Михаел въртят обиколки с ненастроени недоуточнени коли, докато всичко се избистри 3-4 болида са минали през ръцете и на двамата, е защо Рубенс въртеше много по-слаби обиколки от Шумахер и на тестове и на квалификации, и на състезания? Как да се състезава Шумахер на равни начала със съотборника си след като съотборника му го биеха конкурентите на Ферари, Хакинен и Култард спукваха Баричело от бой, е как да са на равни начала? Хакинен и Култард да побеждават Шумахер докато Шуми чака да се състезава наравно с Рубенс? Интересното е че най-големият плужек и изтривалка в историята на Ф1 - Фисикела беше лепнат при алонсо, а след това и абсолютният безхаберник сбъркал професията - Нелсиньо Пикет, тези двамата определено са само за бройка, докато съотборниците на Шумахер до един са били в борба за титлата /за съотборниците му във Ферари става въпрос/ Баричело беше на крачка но винаги изпреварван от противниците за негово съжаление, малко не му достигна, но като го биха Райконен, Хакинен, Култард, Монтоя, всички на куп ги риташе Шумахер, той не се церемонеше.
Dirty Harry
на 04.08.2009 в 13:00:17 #37Не че смотаняци като Ървайн или Джони Хърбърт или Рубенс имаха някакъв шанс, но те така ги и подбираха - изтривалки.
Dirty Harry
на 04.08.2009 в 12:58:49 #36Това е Михаел Шумахер - един голям пилот с една много жалка и мижитуреста душичка. Цяла кариера, сума ти години, нито един старт съотборникът му нямаше и теоретичен шанс да се състезава на равни начала с него. Фулстоп.
samo shumi
на 05.12.2006 в 10:30:14 #35ОТКРОВЕНИЯ Михаел Шумахер: Бях прекалено добронамерен и доверчив Трябва да разбереш какво е глад, за да постигнеш целите си Той вече е само бивш пилот от Формула 1, макар и най-големият за всички времена. Или ако трябва да сме точни, "статистически най-великият пилот, който е имало някога в този спорт" според сухото определение за Михаел Шумахер в официалния сайт на Формула 1. Седемкратният световен шампион, първият немец с титла във Формулата, първият спортист милиардер в света сякаш не се нуждае от нищо повече. Извървял е дълъг и славен път, откакто 4-годишен сяда за пръв път в купения от баща му карт. Оказва се, че му липсва нещо важно: обичта на сънародниците му. И той не го крие. Както не крие и много други любопитни неща от живота си на състезател. Предлагаме ви откровенията на Михаел Шумахер в няколко броя. Не е изключено те да променят малко отношението ни към Шуми. Михаел Шумахер може да си позволи да му отпусне края за пръв път от 20 г. Насам А. Стефанидис, Г. Зелх, Д. Вихман, "Ел Паис" - Как се чувства един току-що пенсионирал се спортист? - Благодаря, добре. Не мога да се оплача. - Приехте да играете роля във филма "Астерикс на олимпиада". Добър актьор ли сте? - Не. Един актьор трябва да умее да влезе в кожата на други хора, а на мен това ми е трудно. Предпочитам да играя себе си: един автомобилен пилот. Какъвто всъщност съм. - Пилот в "Астерикс"? - Да, в бойна колесница. С четири коня вместо 800 и с юзди в ръцете вместо волан. Вероятно това ще е последното ми състезание. - Нямаше защо да се отказвате. - Но аз исках да се откажа. Да пилотирам просто така, заради самото пилотиране, не е за мен. Говорих с Корина (съпругата му), Вили Вебер, моя мениджър, и с Жан Тод, който ми каза: "Обмисли го спокойно. Ще е грешка, ако вземеш прибързано решение." Опитах да го отложа във времето. Имах надежда, че ще променя мнението си. Но след всяка обиколка на пистата сякаш казвах сбогом на моя живот като пилот. Питах се: "Защо продължаваш да изискваш всичко това от себе си? Защо, след като предпочиташ да си у дома със семейството си?" - И какъв бе отговорът? - В този момент това може да изглежда банално, но за мен Формула 1 бе чисто и просто източник на удоволствие, една детска мечта, превърнала се в реалност: четири колела, един волан, дуелът на пистата... Където мога да се отдам напълно на обаянието на детството. - Все още сте считан за най-добрия. - Може би... Но точно на тестовете си дадох сметка, че часовникът отброява последните ми мигове на пистата. Състезанията все още ме развличаха, но трябваше да си налагам да се концентрирам, когато работех на тестовете. А вече нямах тази вътрешна нагласа и сила, която ме тласкаше към поставянето на рекорди. Усилието да се задържиш на върха е огромно. Нужна е абсолютна и непоклатима мотивация. - Изпитахте ли страх? - Не е точната дума. Ние го наричаме риск. Но всичко вече е решено. Най-после може да се отпусна. Вече не ми се налага да се изправям срещу самия себе си заради спорта. - Когато попитали баскетболиста Майкъл Джордън какво най-много му липсва след отказването, той отвърнал: "Да бъда с момчетата на терена." А на вас? - Трябва ми време, за да си дам сметка. Със сигурност в началото Джордън също се е чувствал просто и напълно облекчен. - Чувствате ли се късметлия, че вече нямате нищо общо с този цирк? - Да. Затова не се тревожа за бъдещето. Естествено, не ми се иска да пускам шкембе и да надебелея, но се радвам, че се чувствам свободен от всякакви задължения за пръв път от 20 години насам. - Наясно ли сте какво ще правите през следващите 4 или 6 месеца? - Изобщо не искам да има нищо програмирано. Искам съзнателно да му отпусна края, за да видя как ще се чувствам. Ще дойде момент, в който ще ми омръзне. Това очакване ме кара да изпитвам особено щастие. - Джордън се оттегляше два пъти. - Нямаше да се откажа, ако мислех да се завърна. Баскетболът и Формула 1 не могат да се сравняват. Не става дума само да бъдеш в добра физическа форма. Това е един постоянен процес на промяна: техниката, двигателите, правилата, пистите... - Говорите за края на кариерата си без особена страст, сякаш става дума просто и само за работа, за бизнес. - Бих могъл да ви разкажа как се разделихме на Монца аз и моят отбор. Всички плакахме. Освен това винаги съм казвал, че когато се появи някой млад, който ме настъпва по петите, ще трябва да го пусна и да го оставя. - Той появи ли се? - Всъщност не. Но се появиха други неща, които с времето станаха по-важни за мен от Формула 1. - Добре тогава - доволен ли сте от резултатите си през 2006 г.? - И да, и не. Допуснах една-две грешки: моето подхлъзване в Мелбърн и сблъсъкът с Хайдфелд в Будапеща 3 обиколки преди финала. - Признавате грешките си? Предполагаше се, че не сте способен на това. - Само се предполагаше. - Какво мислехте в предпоследното състезание в Япония? Когато моторът ви се развали, а Алонсо ви задмина... - Не обърнах ни най-малко внимание. Исках да спася онова, което можеше да се спаси. Едва когато започна да излиза бял дим, стана ясно, че вече нямам изход. Излетяха 10 точки и световната титла. Истинска мъка. - Беше ли Алонсо по-добър от вас, или просто имаше повече късмет? - Един сезон не се решава само в един определен миг. По-добър? В крайна сметка Алонсо спечели шампионата. Всъщност ние вече го бяхме изпуснали в началото, когато не бяхме достатъчно бързи. - Победителят ли е най-добрият? - Има много пилоти с талант, които не могат да го разгърнат в практиката. Те са само шампиони на тренировките. Но в решаващия момент правят някаква глупост или нямат късмет. Алонсо и аз самият имахме много късмет. Още от дете срещах подходящите хора в точния момент. Истинска благословия. - В младостта ви обиколихте Европа с личности, които финансираха вашата страст към картинга, тъй като вашият баща Ролф не разполагаше с достатъчно пари. Тежки времена... - Налагаше се да приемам споразумения, които не ми харесваха. Но това бе много поучителен етап. Дойде ми добре. - Какво означава за един амбициозен младеж да приеме подобно споразумение? - Пилотирах карт за личности, които ми помагаха да разполагам с техника, каквато не бих могъл да заплатя. В този смисъл извличах полза. Но както е обичайно, най-доброто оставаше за клиентите, които плащаха. Тъй като моето възнаграждение често бе второкласно. Но имах и друга възможност. - Кои преживявания моделираха характера ви? - Имаше ситуации, които не ми бяха приятни и в които изразявах несъгласие. Но човек автоматично се научава да си задава ключови въпроси: "Докъде ще стигна? Докъде мога да стигна?" - Докъде стигнахте? - Никога не стигнах толкова далеч, че да вдигна скандал. Бях зависим от това статукво. На 17-годишна възраст изкарах повече от 12 месеца в къщата на Нойберт в Дармщад (Адолф Нойберт бил собственикът на отбора по картинг "Ойрокарт", в който карал Михаел - б.р.). Чувствам се признателен, но имаше моменти, в които се налагаше да се сдържам и да си трая. - Показателно е, че не използвате собствените имена на предишните си спонсори. - Когато си се обръщал към някого на "вие" в продължение на много години, винаги съществува една бариера. - Което издава... - Възпитание! Нещо, на което моят баща винаги отдаваше голямо значение. И мисля да възпитам по същия начин моите деца. - Липсваше ли ви подобно уважение от страна на другите? - Повече ми липсваше умереността в отношението към мен. Когато започвах, заглавията вече обявяваха таланта на века или бъдещата суперзвезда. Надценяваха ме. Аз бях само едно момче от Керпен. "Не пресилвайте толкова нещата - казвах на журналистите. - Ако не ми потръгне, не искам да падам от толкова високо." Тогава не разбирах как вървят нещата, бях прекалено добронамерен, прекалено доверчив и имаше моменти, в които се държах като пълен глупак. - Вие и наивност? - Бях млад и неопитен. Бе наивно да считам, че с правилни доводи и добра воля бих могъл да убедя някои личности да пишат истината. Тогава реших да се поотпусна. Запитах се дали не бих могъл да направя малко театър. - Не казахте ли в началото на разговора ни, че не сте добър актьор? - Мога да правя много неща, но не и това. - Мислихте ли как бихте могли да се приспособите към медиите? - В определен период, да. Опитвах да се усмихвам, когато нещата не вървяха добре, и да се съгласявам, когато бях против. Когато изпадах в неприятно положение, опитвах се да не ми проличи. Но това не бях аз. И видях, че така не мога да издържам повече. - Кои ваши черти ще останат в паметта на хората? - Трудно ми е да се опиша. Освен това не желая да го правя. Казват ми, че хората, които говорят с мен за пръв път, остават приятно изненадани. - Бившият федерален канцлер Герхард Шрьодер говори в автобиографията си за глада, който го пришпорвал. Вие произхождате от скромна среда. Този факт помогна ли ви? - Трябва да гладуваш, за да достигаш целите си. Но аз също съм израснал в любов към корените си. - И така растат сега децата ви. - Корина и аз се грижим да не израстват в свят без връзка с действителността. Опитваме да им подадем ръка, но искаме да разберат, че всеки сам трябва да извърви своя път, ако иска да постигне успех. - Ще се опитате ли да създадете около тях атмосфера на скромност? - Няма нито една вълшебна рецепта за добро възпитание. Това ми повтаряше непрекъснато моят баща. Трябва да опитваш да подхождаш към децата си добронамерено. Няма значение дали малките растат в богато или в бедно семейство. Най-важно е времето, което всеки човек прекарва с децата си: какво прави с тях, колко и как. - Например с домашни животни като инструмент на възпитанието? - Оказва се много интересно да се наблюдава развитието на моята дъщеря Джина чрез контакта й с конете. Животните са безценни, защото трябва да се развие специална чувствителност към тях, да отделиш много време, да установиш една връзка, да поемеш отговорности... Животните изобщо не знаят, че таткото е прочут пилот. - Вие се отличавате с вашата преданост и лоялност към бившите си колеги. - Обкръжението ми е много важно за мен. Представата за мен е много различна сред онези, които ме познават лично. Затова показвам здравословен скептицизъм към всички, които не познавам. Има една стена, зад която се окопавам. - И която ви държи като в затвор. - Интересна гледна точка. Защото моят скептицизъм има недостатъци, за които си давам сметка. Никога не съм опознал някой, който първо вижда в мен пилота, знаменитостта. Да, тежко е, но тази стена ми позволи да се защитя от неприятности или злоупотреба с доверието. - Германия се надяваше, че ще се върнете да пилотирате и да побеждавате за Мерцедес със сребърните стрели. - Имах няколко срещи с Макларън Мерцедес. Например през 1995 г. в Монте Карло. Не се споразумяхме. Рон Денис (президентът на отбора) и аз имахме различни идеи как трябва да действа един отбор. - Изисквахте ли да бъдете пилот №1? - Никога. В началото на сезона двамата пилоти получават еднаква техника и са в равни условия. Ставаше ясно кой е най-бързият и след това вече трябваше да ми пазят гърба. - Искате да кажете, че винаги сте били най-бързият? - Да. Пълна глупост е, че вторият само се стреми да спечели едно Гран при, за да задоволи своето его, докато първият се бори за титлата. Целта на отбора трябва да е да завърши начело. Формула 1 не е някакъв детски рожден ден. - Спомняте ли си какво ви каза Сена на Гран при на Франция през 1992 г., след като вие го застрашихте? - Разбира се. - Върти се следният цитат: "Шумахер е глупав хлапак." - Достоверeн е колкото заглавие в "Билд". - Какво всъщност ви каза? - "Внимавай. Станалото, станало. Само че аз, за разлика от теб, идвам и ти казвам в очите, че ме прецака, а не отивам пред пресата." - Какво е онова, за което вие сте говорили чрез медиите? - Няколко състезания по-рано той ми игра мръсно. Побърка ме. Аз не помня какво точно казах, но на него не му се хареса. Бях сополанко. - Може би Сена е искал да ви превъзпита? - За мен това не беше педагогическа поема. Бе обичайният театър. През 1994 г. вече постигнахме по-добро взаимно разбирателство. - Спечелихте ли уважението му? - Сена принадлежеше на друго поколение. В него съществуваше една невидима йерархия и всеки новобранец трябваше да си извоюва място в нея. Уважение можеше да се спечели само на пистата. Ето един пример. Имаше тестове без особено значение на Хокенхайм. Завъртях една бърза обиколка и Сена тръгна от бокса. Влезе бавно в един завой, погледна в ретровизьора, видя ме и ускори. Какво правя аз? Забивам спирачки и го следвам, стиснал зъби, защото не мога да мина. На другия завой - същото. После той си влиза спокойно в бокса, но вече ми е провалил обиколката. Малко по-късно - същите гадости. Аз се правя, че не ми пука, но отвътре съм кипнал. По-късно обаче ситуацията се обръща наопаки. Аз отпред, той - зад мен. И какво правя? - Каквото и той. - Точно така. Но Сена не може да го понесе. Прекъсва обиколката си, влиза след мен в бокса и ме хваща за врата. Има невероятни снимки оттогава. - Добивала ли е опасни оттенъци играта между стария Сена и младия Шумахер? - Няколко пъти. В един случай влизаме заедно в един вираж с пълна газ, почти долепени. Изведнъж той спира да ускорява и закъснява нарочно да завие към бокса. Аз вече не знаех откъде да се измъкна, едва не се разбих. Ето такива бяха абсурдните номерца, които Сена си позволяваше. Но също и Ален Прост, Найджъл Менсъл и Герхард Бергер. Под девиза: "Слушай, хлапенце! Да се научиш кой командва!" - Може би са виждали във вас много опасен съперник. - Според Бергер това поведение е било насочено специално към мен. Още от начало не съм им се харесал. Решили, че съм надменен, защото винаги се оплаквах след подобни игрички. Но после с Бергер станахме приятели. (Следва)
Saso
на 26.11.2006 в 02:45:22 #34Това е Михаел Шумахер... А ТОВА ЛИ Е НАЙ-ВАЖНОТО?!
Saso
на 18.11.2006 в 17:14:58 #33Тоя пенсионер нема ли да го махате вече?! Скъсаха ми се нервите да го гледам!
Forza
на 09.11.2006 в 14:53:36 #32аз пак ще попитам - къде е сега Мика и какво прави! За да не се пънете - общо взето нищо! Ако се беше претрепал щеше да има от рода на - ако беше тук Мика щеше не знам си какво да стане! Ай стига вече с тези хипотези!
Saso
на 29.10.2006 в 18:07:50 #31Какво им обясняваш на шумофоните, няма смисъл!
moonlight
на 26.10.2006 в 23:11:20 #30Велик пилот и голям човек!!! Без него този спорт губи красотата си за мен!
Leatherface
на 26.10.2006 в 20:41:30 #29ВЕЛИК!!!
fun
на 24.10.2006 в 12:24:04 #28Това беше Ми-шу
glm
на 24.10.2006 в 10:21:01 #27Шуми,аз не бях за теб.Свалям ти шапка,ти беше най-великия.Без тебе няма да е същото
Saso
на 24.10.2006 в 02:44:02 #26Така е като Модератора спинка!!!
marinter
на 24.10.2006 в 00:17:19 #25велик
Saso
на 23.10.2006 в 23:00:34 #24Добре, че съм търпелив иначе незнам какво може да ти се случи!!!
Saso
на 23.10.2006 в 22:59:44 #23Никой и никога не ме е обиждал така... ЕНТЕЛЕГЕНТ!!!
Saso
на 23.10.2006 в 22:59:04 #22Абе, момченцеее... от такива като тебе света върви на зле!!!
foreveRed
на 23.10.2006 в 22:17:04 #21schumi - Завинаги №1
Travis
на 23.10.2006 в 22:13:54 #20Голям шампион, малък човек