Часове преди началото на първото състезание за сезона във „Формула 1" за Голямата награда на Австралия сайтът formula1.bg прави преглед на промените в правилата.

За разлика от множеството нововъведения през сезон 2011 във Формула 1, като DRS, КЕРС, гумите Пирели и други, тази година правилникът е значително по-беден откъм новости. Все пак има някои нови правила, които ще направят шампионата по-вълнуващ.

Без обдухвани дифузьори

ФИА е решила веднъж завинаги да реши проблемите, които дупките в правилника създадоха и най-големия от тях - обдухваните дифузьори. През тази година са забранени електронните карти за двигателите, които принуждават агрегата постоянно да изхвърля поток от газове, които след това се насочват към дифузьора. Освен това, позицията на тръбите в болида е ясно регламентирана.

Краш тестове

Задължителните краш тестове тази година бяха по-трудни за преминаване от екипите и това се разбра, след като екипите на Испания Рейсинг и Марусия не успяха да се явят на тестовете преди началото на сезона именно заради непокрити краш-тестове.

Кола за сигурност

По време на период на кола за сигурност, пилотите затворени с една или повече обиколки имат право да наваксат изоставането си и да се наредят отзад. По този начин се гарантира на по-бързите пилоти чиста писта при рестартирането на състезанието.

Продължителност на състезанието

Състезание може да продължи максимум четири часа, ако се налагат спирания и продължително изчакване. Пилотите, които са били в бокса при спиране на състезанието получават правото да се върнат на местата, които са заемали в надпреварата, в момента, в който тя е била прекъсната.

Тестове

Тази година се завръщат летните тестове през сезона. Макар предсезонните проверки да бяха едва три, през май ще се проведе тридневен тест на екипите.

Разпределение на гумите

Всеки пилот ще може да използва всички комплекти гуми, които му се полагат още от петъчните тренировки. Миналата година, за петъчните тренировки се предвиждаха три комплекта гуми.