Подобно на Торо Росо и Мидланд може да използва догодина двигатели V10 с ограничител на оборотите, призна управляващият директор на тима на Алекс Шнайдер Колин Коулс. Според него това ще се наложи, ако тимът не успее да постигне споразумение с производителите на двигатели относно "замразяването" на развитието на моторите.

В Индианаполис производителите на двигатели във Формула 1 се разбраха да искат "частична" хомологация на моторите, а не "замразяване" - т.е хомологиране на агрегата като цяло, но с възможност за промяна и развитие на отделни негови компоненти. ФИА предпочита "пълното замразяване" - никакво развитие на моторите за определен период от време.

Независимите отбори във Ф1, какъвто е и Мидланд естествено подкрепят ФИА, тъй като се надяват да получават по-евтини двигатели от производителите и не искат всеки сезон да плащат все по-големи суми за скъпите технологии, налагани в моторите.

Коулс бе противник №1 преди началото на сезона на използването на 10-цилиндрови мотори от Торо Росо и се закани да сезира ФИА ако пилотите на втория отбор на Ред Бул успеят да изпреварят неговите. Сега обаче, пред прага на нови финансови проблеми, старите вражди са забравени.

Коулс получи подкрепа от ФИА, източник от федерацията обяви, че правилата ще останат такива, че "10-цилиндровите мотори да останат конкурентноспособни на новите 8-цилиндрови агрегати".