Макс Верстапен спечели състезанието за Гран При на Италия във Формула 1 в едно състезание, което не завърши по традиционния начин, а с кола за сигурност. Но световният шампион от Нидерландия, който кара за Ред Бул, беше най-добър днес, почти без конкуренция и изпревари Шарл Льоклер (Монако) от Ферари с 2.446. това реално бeше и най-малката преднина, която имаше между двамата. Времето на Верстапен е 1:20:27.511 часа.

Трети завърши британецът Джордж Ръсел от отбора на Мерцедес, който се нареди на 3.405 секунди след победителя. Карлос Сайнс (Ферари), Люис Хамилтън (Мерцедес) и Серхио Перес (Ред Бул) допълниха топ 6. Начело в класирането е Макс Ферстапен с 335 точки, пред Льоклер с 219 и Серхио Перес с 210.

Състезанието реално приключи в 48-ата обиколка, когато беше вкарана на пистата колата за сигурност. Организаторите решиха да няма подновяване, а всички завършиха по този начин.

"Просто машината беше много добра. Въпреки че беше много горещо, колата работи много добре. Отне ми малко време да се адаптирам на тази писта, но в крайна сметка най-важното е, че съм първи и завършвам по мечтан начин", заяви днес победителят Макс Ферстапен.

Макс Ферстапен, който върви към защита на титлата си, стартира от 7-ото място, но само след три обиколки се изкачи на 3-о място. А още две по-късно излезе втори, изпреварвайки Джордж Ръсел, като скъси преднината на водача Льоклер на 2.1 секунди. В този етап от състезанието и Карлос Сайнс показа класа, която се видя и във вчерашната квалификация. Макар и наказан, той също започна да се придвижва напред, който в 11-ата обиколка беше вече 6-и.

В 13-ото завъртане Ферстапен излезе начело, след като Шарл Льоклер стана поредният пилот, поискал да му сменят среднотвърдите с твърди гуми. Преднината на 25-ата обиколка за нидерландеца беше 13.602 секунди, а Карлос Сайнс изпревари Джордж Ръсел се закотви на 3-ата позиция. Макс Ферстапен влезе да сменя гуми в 26-ата обиколка, като към този момент имаше аванс от цели 10 секунди пред Льоклер. Лидерът на Ферари излезе временно начело в гонката, а Сайнс влезе за първи път в бокса чак в 30-ата обиколка.

Второто влизане на Льоклер отново върна Ферстапен на върха, който дори увеличи преднината си бързо-бързо. Десет обиколки преди финала на състезанието преднината на Ферстапен беше 17.4 секунди, докато монегаскът имаше аванс от 11.2 спрямо Ръсел.

Шест завъртания преди края влезе кола за сигурност заради проблем с Мерцедеса на Даниел Рикардо. При това положение нямаше как да има финална обиколка и битка за преразпределението на местата.

Объркване сред пилотите във Формула 1: ФИА окончателно потвърди стартовата решетка за ГП на Италия

Объркване сред пилотите във Формула 1: ФИА окончателно потвърди стартовата решетка за ГП на Италия

Девет от 20 пилоти имаха наказания, включително трима, които трябва да стартират от последна редица