Пилотът на Макларън Люис Хамилтън заяви пред медиите на Острова, че грешката му от Гран При на Китай му е помогнала много да израсне като състезател. Преди малко по-малко от две седмици младият британец отпадна от надпреварата на "Шанхай", тъй като предната му дясна гума се разпадна на метри от бокса, където можеше да бъде сменена.
"Състезанието в Китай беше поредният ценен урок за мен през настоящия сезон. Този инцидент ще ми помогне да се развия като пилот. Разочарованието ми трая кратко и вече гледам напред към Бразилия", каза Хамилтън.
Той коментира и ситуацията в класирането при пилотите, където е лидер с 4 точки аванс пред съотборника си Фернандо Алонсо. "Четирите точки не ми гарантират титлата. Ще дам всичко от себе си, за да успея да стана шампион".
mateo
на 16.10.2007 в 19:54:37 #17[Reuters] Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо отговори на въпроси на "Дневник" за ситуацията в световния шампионат, борбата за титлата при пилотите и за обтегнатите му отношения с мениджърския екип на "Макларън" със съдействието на автомобилния коментатор на испанския спортен всекидневник "Марка" Марко Кансеко. Роденият в Овиедо пилот има тригодишен договор с отбора от Уокинг, считано от началото на 2007 г., но не крие намерението си още през следващия сезон да кара за друг тим в първенството. Алонсо говори за конкуренцията със съотборника си Люис Хамилтън и пилота на "Ферари" Кими Райконен в спора за титлата. Остава последно състезание за сезона, в което трябва да бъде определен новият световен шампион във Формула 1. На кого бихте заложили, Алонсо? -Трудно може да се направи подобна прогноза. В писта като тази в Бразилия може да случи всичко. Ако вали, ако има инциденти, ако някоя от колите получи изненадващо повреда, всяка прогноза би се обезсмислила. Още повече аз съм страна в спора. Трима пилоти имаме възможности за титлата. Знам, че всеки един от нас ще направи всичко, което е по силите му, за да успее. И Люис Хамилтън, и Кими Райконен, и аз самият включително имаме достатъчно качества и възможности за успех. Разликите в спечелените точки между нас са минимални и всеки може да успее. От Люис ме делят четири точки. Райконен изостава със седем от него. Разбира се, към момента Хамилтън е в най-добра позиция, а Райконен - в най-неизгодна. Важно е на чия страна ще бъде късметът в последния старт. Спомняте си как след старта в Япония на пистата "Фуджи" шампионатът изглеждаше с предизвестен край, а само седмица след това в Китай ситуацията стана коренно противоположна и моите шансове за титлата този сезон се възродиха. Оптимист съм и вярвам в успеха си. Международната автомобилна федерация (ФИА) обяви, че ще изпрати специален свой представител в "Макларън" по време на състезанието в Бразилия, за да бъдат предотвратени опити за фаворизиране на един от двамата пилоти. Доколко е възможно мениджърският екип да определи новия шампион? - Щом от централата са решили да изпратят специален човек да наблюдава работата в нашия отбор, значи имат нещо предвид. ФИА не взима такива решения безпричинно. Подобни отборни заповеди струваха скъпо на "Ферари" преди няколко години, когато наложиха на Рубенс Баричело да пропусне пред себе си своя съотборник Михаел Шумахер. Тогава потърпевши бяха всички отбори и организаторите на шампионата, тъй като хората се разочароваха и започнаха да се съмняват доколко победителите в края на всеки сезон са истински и доколко са плод задкулисни сделки. Всяка от страните има своите аргументи и по своему е права. Факт е обаче, че доверието към Формула 1 тогава рязко спадна. Сега отново зрителите могат да се разочароват. Затова са необходими предохранителни мерки. В серия от интервюта критикувате работата в "Макларън", които подкрепят предимно вашия съотборник Люис Хамилтън. Обяснете вашата позиция. - За да кажа нещо, означава, че е било така. Не говоря напразно. Също така никога не обвинявам напразно. Много неща ми правят впечатление, но за тях не мога да говоря. Само ще заявя, че може да се иска повече от отношението на хората в екипа към мен. Виждам как могат да се отнасят с пилот, когото обичат. Мисля, че ми се полага необходимата доза уважение. Показал съм, че съм отличен пилот. Статистиката говори сама по себе си. Промяната в колата на "Макларън" вече е много по-бърза и здрава в сравнение с предходни години. Голяма част от коментаторите отдават това на вас. - Не мисля, че само аз съм причината за този технологичен скок в работата на отбора. Заслуга за това имат всички в отбора. Аз, моят съотборник Люис Хамилтън и целият отбор се стараем колата да бъде по-съвършена и по-бърза. Напоследък се получава. Не може да се каже, че само един човек е направил всичко. Спекулира се много относно вашето бъдеще в "Макларън". Договорът ви с тях е за три години, считано от началото на 2007 г. - Не се интересувам от спекулации. Първо искам да завърша сезона. Да видя какво ще бъде класирането ми. След това ще реша какво да правя. Факт е обаче, че напрежението в тима не ми понася. Ще говорим с директора на отбора Рон Денис и ще вземем решение. Договорът ми е изготвен перфектно и в него фигурират клаузи за преждевременно разтрогване. До това обаче все още не е стигнало, въпреки че съм скептичен за бъдещето си в "Макларън". "Рено" ли ще бъде най-удачният избор, ако напуснете "Макларън". Директорът Флавио Бриаторе ви покани отново в неговия тим. - До това решение има още много време. Не мога да кажа сега какво решение бих взел, но няма да крия, че имам оферта от "Рено". Работа ми предлагат общо десет отбора от всички единадесет този сезон. Не се оплаквам от липса на интерес. Не се притеснявам за своето бъдеще. Интересувам се само и единствено от това дали ще стана световен шампион, каква кола ще получа и в каква атмосфера ще работя. Изнудвал ли сте директора на "Макларън" Рон Денис, за да получите признание като първи пилот в отбора, както написаха британските вестници около скандала за шпионаж на "Ферари"? - Това твърдение е нелепо. Аз все пак съм част от екипа на "Макларън" и не бих предал хората, с които работя. Всяко наказание на отбора се отразява пряко и върху моята работа. Трябва да съм напълно смахнат, за да си позволя този лукс. Категоричен съм, че не съм изнудвал никого никога за нищо.
mateo
на 16.10.2007 в 19:54:23 #16http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=386519 доста интересна статия - без излишни спекулации - нещата такива каквито са -------
Kart Vader
на 16.10.2007 в 16:30:18 #15Очаква се на Интерлагос и засилено присъствие на кранове по цялата дължина на пистата и на входа и изхода на бокса да са 3 пъти повече от нормално ФИА ще инспектира състоянието и изправността на крановете преди старта.
dave
на 16.10.2007 в 13:16:56 #14Тъпаци,тъпаци!!!В Бразилия 6те видите новия 6ампион,който 6те сма4ка две муцуни.Едната е испанска,а другата е финландска!!!Това,4е няма опит,да съгласен сам.Ама Алонсо,като има какво???
Cheffo
на 16.10.2007 в 10:53:31 #13Не виждате ли как Чайников с 4 точки преднина пред Альонсо и 7 пред Кими може да стане в крайна сметка 3-ти в крайното класиране
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Forza
на 16.10.2007 в 09:40:37 #12Кайзерчето - няма как да си видял новобранка досега, защото ти си новобранка!!!!
д мраз
на 16.10.2007 в 03:23:38 #11Разбира се ,че научи
Научи,че един пилот трябва да усеща когато има скъсана гума,а не да ги гледа в огледалата
Също така научи,че има и 90 градусови завои без крива.Сега в Бразилия ще научи още работи.
Само Кими
,който има 6 победи,той е шампиона ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
Versus
на 16.10.2007 в 01:24:23 #10Дано още много се учиш
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 16.10.2007 в 00:35:31 #9CaizerSozi, си знае нвговото. батка и Фисикела щеше да е пред Алонсо в Рено ако стратегията им беше като тази на Макларън в Китай. защо мислиш се назначават наблюдатели да следят за равнопоставеността на 2та поради страх че може Хамилтън ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ да бъде бутан. не казвам че е слаб пилот но се намира там където е в момента поради бутания от ФИА и отбора си. за Унгария - Хамчо задържа Алонсо но накзаха испанеца без черния видяхме този сезон че той е неприкосновен и за него не важат правила. Алонсо беше наказан и в Канада, загуби още точки заради технически проблеми във Франция. в Япония също отпадна след като му се повреди болида в сбълсък. в същото ГП ФИА реши ОТНОВО да удари рамо на черния с тия 20 обиколки зад СК - а поредното му спестено наказание за предизвикване на инцидент? самия Хамчо отпада само от некадърност до този момент - всички помним гп на Европа, крановете и танците цяло състезание. миналото гп е ясно. май неземния талант на черньо не е чак толкова неповторим. ако не бяха всички бутания, ФИА-чадъри, Рон-чадъри и тн Алонсо вече щеше да е СШ. пък ти си пиши квото ти харесва
mateo
на 15.10.2007 в 19:03:39 #8ГП на Бразилия: 1.Алонсо 2.Райконен 3.Хамчо 3ти, за да го гледаме как се наслаждава на пилотската титла на отбора си![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 15.10.2007 в 18:49:18 #7CaizerSozi, наистина таланта на Хамчо блесна с пълна сила в Китай
по-тъпо отпадане не бях виждал.
и интересно как само неговите гуми се разпаднаха а всички други успяха да ги запазят - и това е талант определено
къде щеше да е сега таланта му ако не наказваха постоянно преките му конкуренти ако правилата във Ф1 важаха и за него? и ако не беше ронския чадър и техническите отпадания на съотборника му - няма нужда от отговор то се знае
защо ли е назначен наблюдател в отбора на Макларън който да следи да не се фаворизира Хамилтън за пореден път, след като имали данни за това в минали ГП.
за интригите май целия керван е готов да позлати Алонсо само и само да иде при тях да ги "плете" и тях да "обвинява в саботаж"
Кайзер, що не се пробваш и ти (понжеже и тебе те бива да ги плетеш) пък да ти дава някой 150 млн за това ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Dandy
на 15.10.2007 в 16:46:54 #6Да бе, толкова много е научил, че чак учебник ще напише. Като почнат да дрънкат такива глупости са смешни чак... Какво научи ? Че гумите се износват при каране на пистата и за това се сменят на време ли ?
hitar_petar
на 15.10.2007 в 16:37:47 #5"..., тъй като предната му дясна гума се разпадна на метри от бокса, където можеше да бъде сменена.". не предната, а задната и не се разпадна, а се беше износила...
shumaherist
на 15.10.2007 в 16:34:47 #4Шуми - завинаги №1 в нашите сърца!
Kart Vader
на 15.10.2007 в 16:09:35 #3Желаем му пак да отпадне най искрено![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/mad.gif?_=1446728989)
LSFC1914
на 15.10.2007 в 15:47:06 #2И грешката не беше негова,а на отбора-оставиха го 3 или 4 обиколки с изтъркани гуми
marata
на 15.10.2007 в 15:39:49 #1Не мога да му пожелая успех. С крадена кола не бива да се става шампион
По-скандално ръководство от това на Формула 1 не знам.