Катерам и Маруся, които изпаднаха в търговска несъстоятелност през миналата година, фигурират в списъка на ФИА с отборите участници в световния шампионат на Формула 1 за 2015 г. Подадените документи обаче не означават, че двата най-малки екипа ще са на грида в Мелбърн (Австралия) и времето за подсигуряване на появата им изтича.

Мейнър е компанията, чието притежание е Маруся и чийто активи (включително състезателни коли, оборудване, дори фабриката в Бенбъри) бяха продадени на търг през декември миналата година. Въпреки това опитите да се осигури връщането й в F1 продължават и сега, тъй като появата на стартовата решетка ще даде право на компанията да получи дела си от приходите за 2014 г., възлизащ на над 40 млн. британски лири заради спечелените в миналогодишната Гран при на Монако 2 точки.

Оглавяващият отбора Джон Буут и негови колеги продължиха дискусиите през последните седмици с редица инвеститори.

"Все още има някаква надежда, но времето почти изтече. Имаме две седмици, за да приключим. Все още съществува шанс. Говорим с инвеститори, като дискусиите са наистина положителни. В този тим има страшно много свестни, упорито работещи хора и се стараем да запазим колкото се може повече от тях. Иронията в цялата ситуация е, че може да не си получим наградния фонд от 40 млн. паунда, ако мечтата ни загине. Но се опитваме. Все пак успявахме да се справим в продължение на пет години кажи-речи без пари", заяви Буут.

Наскоро стана ясно, че последният опит на Маруся да се състезава в Гран при на Абу Даби миналата година е струвал близо 30 000 паунда на тима заради оттеглянето на потенциален инвеститор. Дълговете възлизат на десетки милиони, като сред кредиторите са Ферари (за задвижващи системи), Макларън (за техническо партньорство). Дори на бившия пилот на отбора Тимо Глок се дължи близо милион.