Люис Хамилтън спечели състезанието за Гран при на Сингапур, 14-и кръг в шампионата на Формула 1. Световният шампион изпревари в единствения нощен старт Тимо Глок и Фернандо Алонсо, които завършиха на второ и трето място.
За пилотът на Макларън Мерцедес това е втора победа през сезона сред успеха в Гран при на Унгария. Лидерът в класирането при пилотите Дженсън Бътън, който през целия уикенд срещна трудности с настройките на болида си, завърши пети и успя да изпревари съотборника си и основен преследвач в класирането Рубенс Барикело. Така той увеличи преднината си в битката за титлата и три кръга преди края се превърна в основен фаворит за нея.
Състезанието премина перфектно за Люис Хамилтън, който поведе колоната още от старта. Добро представяне направи и Фернандо Алонсо с Рено. Още при изгасването на светофарите той атакува Себастиян Фетел и успя да го изпревари.
Още в следващите метри пилотът на Рено допусна грешка, от която се възползваха Фетел, Уебър и Глок. Само няколко обиколки по-късно обаче стюардите накараха Марк Уебър да пропусне пред себе си Алонсо и Тимо Глок. Причина за санкцията на австралиеца бе изпреварване с непозволена състезателна траектория.
Вторият пилот на френския тим Ромен Грожан пък стана първият отпаднал в надпреварата. Той прекрати участие още в третата обиколка.
В този първи етап от надпреварата най-бърз на пистата бе Люис Хамилтън. Световният шампион бе предупреден от екипа си, че има проблем със системата КЕРС. Това все пак не попречи на британеца да увеличава преднината си пред втория Нико Розберг и третия Себастиан Фетел.
Пилотът на Уилямс обаче напусна битката след като бе наказан от стюардите заради грешка при излизането си на пистата.
Фетел пък получи възможност да се бори с Люис Хамилтън за първото място след инцидент между Адриан Сутил и Ник Хайдфелд. При опит да изпревари Хайме Алгерсуари, Сутил се завъртя и удари Хайдфелд. Заради катастрофата, която ще бъде разследвана в следващите часове, на пистата излезе автомобил за сигурност.
След неговото прибиране Фетел подгони пилотът на Макларън Мерцедес и разликата стана само половин секунда. Младостта обаче изигра лоша шега на германеца и при второто си влизане в бокса той превиши разрешената скорост. Действията му не останаха незабелязани и той също отнесе наказание от допълнително преминаване през питлейна. Санкцията също прекрати намеренията му да изпревари Люис.Фетел все пак влезе в шестицата, финиширайки четвърти.
Неприятностите за Ред Бул обаче не свършиха дотук. 15 обиколки преди финала спирачките на Марк Уебър отказаха, той се завъртя и напусна битката.Проблеми имаше и вторият отбор Торо Росо.
Двата болида на тима също отпаднаха, но преди това Хайме Алгерсуари за малко не причини сериозни инцидент при първото си влизане в бокса. Там той загуби концентрация и потегли преди болида му да бъде освободен от тръбата за дозареждане.
Rage
на 30.09.2009 в 11:44:44 #49Der Fuhrer, Съжалявам за грешката в ник-а ти. Неволно е.
Rage
на 30.09.2009 в 11:41:15 #48Der Furher, Това, което го казваш за КЕРС-а няма никакъв смисъл. Все едно да кажеш. че някой бие защото болида му се движи по бързо. Ферари има КЕРС, други пък са си развили болида в друга посока. Половин сезон като им се трошеше КЕРС-а, никой не каза че не се представя Кими добре заради това... Дайте да бъдем обективни все пак. И ако някой си спомня една реплика на Маса към Фетел, след ГП на Германия /цитирам по памет/ "...веднага бих заменил част от предимството си от КЕРС срещу част от васшето /на Ред Бул/ аеродинамично притискане..." Всичко си има плюсове и минуси. КЕРС е част от играта и си има цена, така че да казваш, че някой печели защото има КЕРС, сякаш това е някакво подарено предимство е смешно. Може би пък, ако не бяха развивали КЕРС Ферари, болида им щеше да е много по-бърз сега и нямаше да се налага да "задържат" някого след себе си или да изпреварват някого на старта, защото щяха да са първи...
Der Fuhrer
на 30.09.2009 в 10:36:56 #47Бичкията - това което позволява на Райконен да вземе 3-4 позиции на старта и да държи зад себе си невероятно силните болиди на Форс Индия е от 4 букви . Нарича се КЕРС . Иначе когато е зад тях , обикновено ги блъска . Справка - двата случая със Сутил . Нямам нищо против финландчето , даже ми е симпатичен на моменти . Това което той направи на Спа и това което направо Уебър на последното състезание са обсолютно идентични маневри . Само дето Уебър не разполага с КЕРС , сигурно затова него го накараха да пропусне 2 болида пред себе си
. А може и да има нещо общо с цвета на Ред Бул-а , не е толкова червен 
CrossFire
на 28.09.2009 в 19:29:38 #46Какво пише горе вляво на снимката бе свинска гняз мазна?
CrossFire
на 28.09.2009 в 19:28:51 #45http://www.zerotohundred.com/wp-content/uploads/2009/09/ferrari-458-italia-11.jpg
CrossFire
на 28.09.2009 в 18:53:40 #44Tихо свински клитор, всички знаем че си умствено изостанал и живееш в някав твой свят, скрий се за да не ставаш за смях, макар че си станал за смях още когато си изпаднал от гъза на оня грозен травестит майка ти.
CrossFire
на 28.09.2009 в 12:16:27 #43Те не че не са от Щутгарт но в Цуфенхаузен се обиждат като им кажат така, щото Порше е базирано в Цуфенхаузен и се гордеят, тва е все едно някой от айтос да прави коли и да му напишат че е от Бургас, човека ще си държи пък нищо че след 10 години айтос ще е квартал на Бургас какъвто е случаят с Цуфенхаузен и Щутгарт.
CrossFire
на 28.09.2009 в 12:05:13 #42Казвам на магарцедес баварски кошници и това те навежда на мисълта че ======================================================= Вбързината съм написал "БАВАРСКИ" а имах предвид ЩУТГАРТСКИ, просто се скъсах от смях като получих съветите за Германия и в бързината съм го написал по погрешка. Щутгартски боклук=Мерцедес Щото Порше и тях ги водят от Щутгарт понякога българските журналя.
CrossFire
на 28.09.2009 в 12:00:32 #41но явно не отчита факта, че Порше са също от Баден-Вюртенберг, както и Мерцедес, а не баварци ===================================================== Олеле майко, намерил се кой да ми каже, аз съм ходил 300 пъти в Цуфенхаузен но сега вече има и кой да ми каже... Е не ще пукна от смях, предвид факта че знам географията на Германия по-добре от тази на България получавам сведения, пич, къде съм написал че Порше са баварци бе? Ти жив ли си бе? Казвам на магарцедес баварски кошници и това те навежда на мисълта че там само кошници се правят така ли? Мне, германците правят страхотни автомобили и Порше, БМВ и Ауди са живият пример за това, покажи къде съм пратил Порше в Бавария де? А БМВ ги правят в Нидерзаксен нали? Това няма ли да ми го препишеш?
nikolaicho
на 28.09.2009 в 10:30:11 #40Истинските фенове знаят кои са истинските машини задвижвали мацларен - Хонда и Порше ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Само за да уточним за кроската, който ходи на автоизложения, но явно не отчита факта, че Порше са също от Баден-Вюртенберг, както и Мерцедес, а не баварци. А колкото до Хонда - ми те са тези, които направиха колата на Браун
resistor
на 28.09.2009 в 10:05:09 #39Абсолютно е прав Кроската, че това състезание е пълна скука и голямо недоразумение. Това е най-най голямата изгъзица на склеротиралия дъртак Екълстоун. Да преглътнем факта, че прави нощно състезание!!!(за мен е ебаси простотията) ами на такова измислено улично трасе! Това не е никакво състезание ами тътрене до финала със средна скорост 159км/ч и то на сухо трасе!!! Монако стои в календара само заради традициите и забавление на богаташите ама тва състезание откъде го измислиха мозъците. Тия състезание са си 50-50 късмет и умение. Щах да го вида негърчето ако Барикело не беше треснал колата в квалификацията.... най-много 4-5 място на старта а алонсио щеше да потъне в небитието 9 или 10 място. Жалко най вече за Розберг. Момчето щеше и полпозишън да земе и състезанието да спечели. Ферари пък направо се гаврят вече с Кими. Стана ни ясно че сте взели алфонсолу ама и наглост да искате 3то място при конструкторите с тая каруца дето от юли си стой без развитие. Ясно, че Кими е голям пилот ама колата наистина вече не струва и за точици.
Краен Кuмuст
на 28.09.2009 в 09:54:02 #38Какво са подарили на Кими???С 3 победи беше повече от всички останали през 2007-ма,не като Луйсчо с 2 по-малко от Масичката и с помощта на Глок
Der Fuhrer
на 28.09.2009 в 09:43:49 #37По поведението и изказванията му напоследък си личи, че му е през оная дали ще е шампион пак някога или не. ========================================================== Е , нали му подариха една титла ... колко още .
Der Fuhrer
на 28.09.2009 в 09:40:31 #36Латинската комбинацията предвещава един " Вери дифику" сезон за Ферари. Адолф, Кими взема винаги точки когато това е в човешките възможности. Кими е дистанциран, спокоен, казва много неща както са и вероятно това е голяма анална болка за всички пръдльовци. С колата на Хамилтън (учтиво квалифициран от Кими като идиот) без зор досега да е взел 4-5 победи. ========================================================== Е кой-твърди противното . Кими още на старта се Дистанцира от челото и Спокойно си караше за кеф до края . Всъщност ще е перфектен 2-и пилот в Макларън . Ама като се замисля . Той имаше шанс за победа дори . Просто скапаната писта не разполага с широки и дълги зоно за сигурност където Кими да помпи бутона на КЕРС-а , докато другите се движат по пистата . Възмутително просто , предлагам догодина да добавят аварийна лента по цялата дължина на пистата .
Краен Кuмuст
на 28.09.2009 в 09:37:45 #35Ферари не можели да плащат 50-те милиона(втория най-скъпо платен спортсит след голфъра Тайгър Уудс) на Кими за сезон и е много вероятно Кими да си се върне при аверите му в Макларън.Това прочетох в едно списание.И в Форс Индия да иде пак ще съм си за него,но все пак ми се ще да остане при Ферари и следващия сезон.После може да кара в WRC-то като толкова иска.
Varvarin
на 28.09.2009 в 09:26:38 #34Кими къде го слагате вече сред пилотите лидери и претенденти? Той, ако си кара така е идеалния съотборник за Хам, ще си порка водка до насита, ще си кара както му е кеф, ще си взема място в 5-цата и ще си взема тлъстата заплатка. По поведението и изказванията му напоследък си личи, че му е през оная дали ще е шампион пак някога или не. Може и да се откаже изобщо от Ф1 скоро, но не мисля, че ако са с Хам в един отбор и ясно му е поставено условие, че именно британеца е първи пилот, Кими много ще му дреме, стига да взема тлъстата заплата и да има поркане в хладилника
CrossFire
на 28.09.2009 в 09:23:00 #33Овчи, да ти кажа като гледах Франкфурт 2009, Мерцедес нищо не бяха написали за Ф1, а Ферари с ГОЛЕМИ БУКВИ - ФЕРАРИ - СВЕТОВЕН ШАМПИОН ВЪВ ФОРМУЛА 1 ЗА 2008 ГОДИНА.
Но ти не се притеснявай, лекувай се и си почивай, ти не си виновен. 
CrossFire
на 28.09.2009 в 09:18:45 #32Овчия клитор JUVEVER пак се мъчи да мисли, естествено не става, казах ти много жени и повечето омъжени, някоя ще да е и твойта, така че нищо чудно да си бил с нея, доста пъти, а аз само 7-8, не се притеснявай клошар.
OМEGA
на 28.09.2009 в 08:28:06 #31Полу-идиота от британско ще успее ли да изпусне титлата накрая?
д мраз
на 28.09.2009 в 03:25:53 #30Кроска,аз все още не вярвам,че Ферари ще сменят Кими за Алонсо.Че те ще загубят повече от публика,отколкото ще спечелят от банката.Много е вероятно да са обещали на банката нещо,защото мислят да вкарат и трета кола.Между другото Монтезимело има някаква компания и бизнес общи с тази банка,които нямат нищо общо с Ферари.Как да е,ама има нещо гнило. За Хамилтоновците:Ако има как да се изтрият от изторията най-некадърните изпълнения в историята на Ф-1,може и да го призная Хамилтон за пилот от Ф-1,за пилот,не за ас!Това което направи Хамилтон в Монтреал беше за преразглеждане на разрешителното му за Ф-1. За пресичането на линията от Ветел можеше да се направи компромис,обяснен в последствие защо.Пресече,разбра и се прибра и после освободи едно място,което може би щеше да си е негово.Ама как така,заинтересован беше тоя зарад когото направиха компромис и му изпратиха кран да го върнат на пистата