Джанкарло Физикела смята, че забраната на баласта в амортисьорите може да се отрази негативно на представянето на болидите на Рено. Тази система бе измислена от инженерите на Рено, след което тежести в амортисьорите на колите си започнаха да поставят и други отбори. Според някои изследвания, по-добрият баланс на окачването с помощта на баласта може да позобри времената на някои писти с до 0,3 секунди на обиколка.

- Да, тази забрана може да ни създаде проблем - призна на "Хокенхайм" Физикела. - Сигурен съм, че инженерите използваха баласт в амортисьорите почти във всяко състезание от началото на годината.

Нито веднъж досега шефовете на Рено не са потвърждавали, че колите им имат баласт в амортисьорите. Основната цел на тези тежести е да "обират" неравностите в завоите и така се подобрява сцеплението на гумите.