Международната автомоболна федерация (ФИА) обяви, че започва разследване срещу отбора на Макларън след двойната победа за Гран при на Монако, пети старт от календара във Формула 1.
ФИА има съмнения, че пилотите Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън може да са получили заповеди от бокса и по този начин да има нарушение на правилата.
"ФИА започна разследване на инциденти в Гран При на Монако с участието на болидите на Макларън, тъй като има съмнения за нарушаване на Международния спортен кодекс", се посочва в изявление на федерацията.
Рон Денис, шеф на отбора на Макларън, заяви, че стратегията на отбора е едно, а заповедите от бокса са съвсем друго нещо.
"Със стратегия на отбора се печели Гран при. Със заповеди от бокса се манипулира състезанието, а ние не сме, а и не се е налагало да манипулираме", отсече Денис.
Заповедите от бокса бяха забранени от ръководството на Формула 1 след Голямата награда на Австрия през 2002 година, когато Ферари нареди на Рубенс Барикело да пусне първи съотборника си Михаел Шумахер. Дори и да се установи, че е имало заповеди от бокса, това надали ще доведе до наказания на пилотите, макар че отборът като цяло може да понесе санкции.
mateo
на 01.06.2007 в 18:20:14 #4730 Май 2007 ...но Найджъл Менсъл е на друго мнение "Който и да е отбор, при такива обстоятелства, щеше да вземе същото решение", смята Менсъл Следващият световен шампион, който се включи към дискусията на тема "дали Макларън наистина нарушиха правилата по време на Гран при на Монако" е Найджъл Менсъл. Той триумфира през 1992 година с отбора на Уилямс. Името му ще остане още дълго в историята на автомобилния спорт, тъй като е единственият пилот, който е спечелил титлата във Формула 1 и още през следващия сезон е триумфирал в американските серии КАРТ. Неговото мнение по темата с отборните заповеди на Макларън в Монако контрастира с това на Деймън Хил. "Стратегията им бе перфектна. Алонсо поддържаше нужното темпо, с което да си осигури победата. Нямаше смисъл да се състезават помежду си, защото първо на това трасе изпреварванията са невъзможни и второ те вече бяха победили своята конкуренция. Щеше да бъде много глупаво, ако Хамилтън бе предприел атаки, защото и двамата можеха да срещнат бариерите. Който и да е отбор, при такива обстоятелства, щеше да вземе същото решение", смята Менсъл. В крайна сметка ФИА бе категорична, че Макларън не са нарушавали правилата. Следващото Гран при е в Канада на 10 юни. http://formula1.bg/news.php?id=709
mateo
на 31.05.2007 в 19:24:04 #46а ти надявал ли се Алонсо да пусне хамилтън в Монако? или пък Хамилтън да пусне Алонсо в Испания? е и двете не се случиха - кой е подпирания не разбрах само?![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Astika
на 31.05.2007 в 02:13:18 #45всички фенове на макларън си мечтаят за велики битки каквито просто няма да има жалко но факт и ако нвкой се е надявал хамилтаон да изпревари алонсо по някакъв начин явно не е много в час
Nazional
на 30.05.2007 в 21:48:29 #44До журналистите от Топспорт: ФИА излезе с официално становище, че няма да наказва отбора на Макларън заради провиненията в Монте Карло.
mika_fan
на 30.05.2007 в 21:45:03 #43Хамилтън е пределно мотивиран да спечели победа в дебютния си сезон и вярвам че е въпрос на време да я постигне,пилотското дуо на макларън ми напомня за дуото Сена - Прост,велики битки ни предстоят
mateo
на 30.05.2007 в 17:46:46 #42и това кой е по-добър Алонсо или Хамилтън тепърва ще имаме възможност да разберем. аз съм сигурен че с бъдещите си изяви Алонсо ще затвърди впечатлението че е най-добрия и ще прави доста силни състезания, побеждавайки съотборника си - уникален пилот а Хамилтън не знам от младостта ли е ама си е повярвал много нещо. признавам си че задоволството ми ще бъде голямо когато Алонсо му покаже как стоят нещата![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_wink.gif?_=1446728989)
mateo
на 30.05.2007 в 17:43:59 #41оуу това вече стана най-голямата сапунка след дързост и красота
ще повторя само че ситуацията в Монако 2007 няма нищо общо с Австрия 02. всеки трезво мислещ човек би трябвало да го забележи.
не знам за след 1вия пит, но пилотите на Макларън даваха квалификационни времена до след вторите спирания в пита.
на Хам се предоставиха всички шансове да спечели чрез тактика, но предвид че Алонсо си остана достатъчно бърз въпреки проблемите които имаше Хам остана 2ри. в последната чст и 3 дни и нощи да обикаляха изпреварване нямаше как да стане. видяхме че за цялото състезание никой никого не изпревари.
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 14:27:14 #40Ти намини през лудницата, че са ти свършили хаповете!!! Еднакви коли, без никакви проблеми ще се изпреварят друг път, ако ме разбираш
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 14:15:05 #39FIA steward Joaquin Verdegay says McLaren should not be penalised for employing allegedly illegal 'team orders' in the weekend's Monaco grand prix -- but F1 supremo Bernie Ecclestone does not agree. The Woking based outfit led by Ron Dennis is currently under investigation by F1's governing body, after Fernando Alonso and teammate Lewis Hamilton were asked to safely finish in that order in the Principality last Sunday. McLaren's tactics have already been defended as "wise" by triple world champion Sir Jackie Stewart, while Spaniard Verdegay told the broadcaster Telecinco: "For me, there is no irregularity (that needs to be punished)." Verdegay, who was involved in the decision last year to penalise Michael Schumacher for 'parking' his Ferrari during qualifying at Monaco, said any team order issued by McLaren would have been "minor", in order to ensure that neither driver recklessly crashed on the way to the finish. A writer for the Spanish newspaper Diario As, meanwhile - Carlos Miquel - offered a third opinion in support of the beleaguered McLaren team. Referring to the decision to investigate Dennis' team, he wrote: "With the exception of some Britons, there is not a single person on the planet who can see the (FIA's) logic in this." Countering Verdegay and Stewart, however, F1 supremo Ecclestone reckons McLaren should indeed be punished -- and the maximum possible penalty is total exclusion from the sport. Recalling Ferrari's $1m fine after the Austrian GP in 2002, the 76-year-old told the Daily Mail: "If there were orders, they would be getting off lightly if they get the same sort of fine as Ferrari. "A fine for McLaren, with its money, would not have the same effect as docking points." Ecclestone, whose opinion is also shared by 1996 world champion Damon Hill, added that McLaren - if found guilty - would have committed a "more serious" offence than Turkish officials last year, who got a record $5m fine for politicising the podium ceremony. A decision is expected to be reached in advance of the next grand prix, which takes place in Canada on 10 June.
valiojaboka
на 30.05.2007 в 11:58:34 #38CaizerSozi е така си е де прав си за култи ама кво да се праи шотланда е близо
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 11:32:21 #37Antes del GP de Canadб, seguramente el viernes, sabremos la resoluciуn de la FIA sobre un caso que nunca debнa haberse producido. Lo peor de esta polйmica es que intenta manchar la victoria de Alonso, un piloto que marca ocho de las diez mejores vueltas rбpidas en carrera y es uno de los siete magnнficos de la historia que han ganado dos aсos de forma consecutiva en Mуnaco. Pero casi todas las fuentes apuntan que nada va a pasar (como mucho una amonestaciуn verbal) porque no hay argumentos para alterar en los despachos el resultado del gran premio. Ron Dennis estб muy tranquilo con la acusaciуn de haber dado уrdenes de equipo el pasado domingo: "McLaren estб totalmente cуmoda con la investigaciуn de la FIA sobre nuestra estrategia de carrera, todas las decisiones que tomamos antes y durante el gran premio eran completamente acordes al cуdigo deportivo internacional". El siguiente paso de esta investigaciуn, fruto de una increнble presiуn mediбtica de los dueсos ingleses de la F-1, es la revisiуn de las grabaciones de las conversaciones de radio del equipo durante la carrera. Ya deben estar en manos de los comisarios de la Federaciуn Internacional. Mientras tanto, en Ferrari, los grandes rivales, se toman a risa la situaciуn. La prensa italiana, sin ir mбs lejos, califica como "absurda" la intenciуn de Mosley de cercenar prбcticas habituales en el deporte y que no interfieren en el resultado final. No hay nadie en el planeta, salvo algunos de los nacidos en Gran Bretaсa, que vea lуgica la situaciуn. Uno de los que se opone es el tricampeуn escocйs, Jackie Stewart: "No veo nada malo en lo que ha sucedido y es muy diferente al caso Schumacher-Barrichello. El brasileсo frenу 80 km/h de golpe para dejarse pasar en la lнnea de meta. Pero es muy difнcil decirle al dueсo de un equipo que le pida a sus pilotos ir al lнmite cuando domina tranquilamente la carrera con un doblete. їQuй habrнamos dicho si Hamilton fuerza el ritmo, se choca con el guardarraнl y fuerza el abandono de uno de los McLaren?". Las declaraciones de Dennis en caliente invitan a la confusiуn, lo que le pidiу por radio a sus pilotos es que cuidaran sus frenos. Estaban seriamente tocados despuйs de la primera parada. Otra voz autorizada es la del comisario espaсol de la FIA, Joaquнn Verdegay, que explicу en Telecinco su rechazo al argumento de las уrdenes de equipo y se basa en la mayor prueba, la batalla campal que Hamilton y Alonso tuvieron durante la carrera: "їУrdenes de equipo que hayan podido impedir la victoria de Hamilton? Para mн no han existido porque no hay nada mбs que ver los tiempos y los tiempos hablan por sн solos. Entiendo que si hubo уrdenes en McLaren sуlo fueron las de Ўchicos, el trabajo estб hecho, tomбroslo con tranquilidad que quedan veinte vueltas! Hoy Hamilton no es mejor que Fernando y no lo va a ser por mucho que la prensa inglesa monte el cisco que estб montando". Fue un gran premio marcado por la lucha justa entre dos estrellas y el triunfo magistral del bicampeуn del mundo.
valiojaboka
на 30.05.2007 в 10:30:18 #36хахаха
така де той за тва сигурно си зе бележка и в Италия реши пак да го изкара в пясъка ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/thumb.gif?_=1446728989)
valiojaboka
на 30.05.2007 в 10:19:08 #35а как реагираха, когато Хил прасна Великия и то насред Англия още на следващата година а
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_exclaim.gif?_=1446728989)
kolio
на 30.05.2007 в 09:54:52 #34Dr Zigmund Не знам дали съм прегрял, но само ти и ФИА мислят за наказание.Ти така ли искаш Ферари да стане шампион? Така че гледай реално на нещата.Хамилтън е новобранец и не може да има статут на равен с вдукратен шампион.Ако късмета изневери на Алонсо и Хамилтън напредне много с точките то тогава ще го подкрепи отбора.(както стана с Еди през 1999)
Forza
на 30.05.2007 в 09:21:56 #33Много се радвам на дискусията! Виждам че има и правилно мислещи хора. Благодаря и за съветите! Но всъщност това което исках да кажа е, че всеки отбор има отборна тактика и има 1 и 2 пилот. А, вие си се заблуждавайте колкото искате щом така ви харесва. Съгласен съм че е едно да чакаш до последно Хамилтън да изпревари Алонсо (да се надяваш), а друго е да гледаш и да знаеш че така ще си завършат (както се получава на практика). Та, все пак във всеки отбор в първите състезания пилотите са равнопоставени и след 5-то (или което е решено поред) състезание се определя този ще първи а другият ще му помага за спечелване на титлата. И накрая пак ще напомня - далеч преди Шуми (при него много се раздухваха нещата, иначе щеше да бъде съвсем пък безинтересно, много беше над другите) е имало и пак ще има отборни тактики независимо кой какво сънува!!!
king_nothing
на 30.05.2007 в 08:35:20 #32Докторе могъл си д апостнеш и това: Хамилтън не е много разочарован от изпуснатата победа 27 май 2007 22:05 Въпреки, че не постигна победата, каквато бе целта му за това състезане, Люис Хамилтън не остана прекалено разочарован от второто място. Според младия пилот на Макларън важното е, че е спечелил доста точки. През цялото състезание Хамилтън бе съвсем близо до водача Алонсо, но въпреки това призна, че единственият му шанс за победа е в случай на грешка на испанеца. "Знаех, че и двамата сме много бързи. А когато си зад друг не можеш да го следваш толкова близо", обясни Хамилтън финалния стадий на състезанието, когато първо доближи Алонсо на 0.7 секунди, но след това се движише на 2 секунди дистанция. "Знаех, че няма да имам шанс да го изпреваря, затова единствения начин бе да го подложа на напрежение". "Но той е двукратен световен шампион и не прави грешки. Той свърши чудесна работа, както и отборът. Направихме голяма крачка напред и сме с едни гърди пред всички останали". За разлика от Маса, Хамилтън нямаше сериозни проблеми с изостаналите автомобили, но все пак спомена, че някои пилоти са можели да съдействат повече. "Днес трафикът беше доста лош, въпреки че от друга страна в Монако винаги е лош заради тясната писта. Фернандо изпреварваше и аз трябваше да крещя по радиото да ги накарат да развеят сини знамена. През цялото време бе много коварно - ту печелех, ту губех време. Това можеше да направи нещата много трудни". "Трябваше едновременно да съм колкото се може по-агресивен, но и да карам много внимателно защото трябваше да завърша състезанието с колкото се може повече точки". Борбата между двамата пилоти на Макларън е била толкова напечена, че Хамилтън на няколко пъти е докоснал мантинелите, както самият той признава. "Ударих се в бариерите доста пъти, но за щастие имаме солидна кола. Отборът свърши добра работа както обикновенно, а колата бе достатъчно здрава за да понесе тези удари". "И двамата имахме чудесно състезание. Беше трудна битка, опитах се да се доближа колкото мога за да го изпреваря. Надявам се, ще стане следващия път".
king_nothing
на 30.05.2007 в 08:30:52 #31Dr Zigmund дали Хамилтъм ще размаже Алонсо не се знае,аз пък харесвам и двамата.И ще се радвам до края да се борят за титлата.Ти много добре знаеш,че медийте в Англия раздуват винаги нещата според това как им харева на тях.Ако Алонсо беше англичанин,а Хам да кажем французин,щяха да кажат че е нагъл пиклио,който не си знае мястото.А Денис е казал на Хам да се успокои,защото на няколко пъти докосва мантинелата,дори той го призна в интервюто след състезанието.Каза че благодари за здравата кола,която е оцеляла след многократните му облизвания на мантинелата,и е трябвало Рон да се обади и да го укротява.извини се за това че е крещял в радиото и че не е осъзнавал какво прави. А аз забелязах как преди награждаването Жан Тод дръпна Маса и започна да го успокоява и да му говори нещо(защо го успокоява,като бяха адски бавни,той го е знаел),това първо.Второ после той не влезе при Алонсо и Луис в колата(колко сме велики),двете случки са свързани.Питам се защо?
valiojaboka
на 30.05.2007 в 08:23:36 #30браво докторе само така като цяло историята си е само буря в чаша вода, най много да отнесат някоя парична глоба за уронване на престижа на Формулата и тва пък и още не мога се начуда как не стана ясно, че винаги има 1 и 2 пилот, щото тим който няма тимова тактика нали знаете кво печели накрая на годината![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
mika_fan
на 29.05.2007 в 23:28:41 #29спор няма,да ги накажат,но с парична глоба,прекалено пресилено и строго ще е ако ги накажат с отнемането на точките им в Монако,но аз знам че всички Фераристи искат точно това и това е толкова жалко,да разчитате ФИА да ви спечели шампионата,не е нормално всичко това,ако затова отнемаха точки то тогава ферари трябваше и една да нямат през миналите сезони
Nazional
на 29.05.2007 в 22:51:52 #28mika_fan, това е Формула 1, а не телевизионно шоу с предварителен сценарий. Ето точно заради това си заслужават наказанието. Рон Денис се изказа, че е наредил на пилотите да не се състезават. Това е нарушение на междунарония спортен кодекс. А както всички знаем нарушенията се наказват и в това няма нищо нелигично или странно.