Шансовете той да се казва както през 2005 г. Фернандо Алонсо са много по-големи, отколкото за осми път името му да е Михаел Шумахер.
Просто испанецът изглежда непоклатим със своите 10 точки аванс. Но точно тази преднина ме накара да се заровя из архивите.
Оказа се, че успех на испанския ас на Рено не би бил нещо нечувано и невиждано в света на формулата. Нека припомним, че миналата година Фернандо победи Кими Райконен с 21 точки разлика и си беше осигурил титлата още на 25 септември и то пак в Бразилия.
Но ако Шумахер направи чудо и изтръгне трофея от ръцете на Алонсо ще бъдем свидетели на някои невероятни рекорди.
Първият естествено ще бъде осмата световна титла във Ф1 - рекорд, който, ако Михаел наистина се пенсионира след „Интерлагос", ще остане още десетилетия недокоснат.
Титли, спечелени с най-малка преднина
0,5 т. - 1984 г. Н. Лауда - А. Прост
1 т. - 1958 г. М. Хоторн - Ст. Мос
1 т. - 1961 г. Ф. Хил- В. фон Трипс
1 т. - 1964 г. Дж. Съртиз - Гр. Хил
1 т. - 1976 г. Дж. Хънт - Н. Лауда
1 т. - 1981 г. Н. Пикет - К. Ройтеман
1 т. - 1994 г. М. Шумахер - Д. Хил
Шуми има само един начин да излезе краен победител. Да спечели следващата неделя, а Алонсо да се класира извън зоната на точките - т.е. да бъде в най-добрия случай девети. Тогава двамата ще имат абсолютно еднакъв брой точки - по 126. Титлата ще бъде присъдена на германеца заради една победа в повече от съперника през сезона 8:7.
В такъв случай ще имаме нов рекорд за най-малка разлика между шампиона и подгласника в историята на Формула 1. Всъщност такава няма да има, което ще остане разбира се ненадминато постижение.
До момента най-драматично е бил спечелен шампионатът през 1984 г. Тогава Ники Лауда става световен първенец с аванс от половин точка пред Ален Прост. С „цяла" точка преднина титлата е била спечелвана шест пъти. При успех на Михаел Шумахер ще регистрираме триумф след най-голям пасив в точките от 30 години. Пилето успя да навакса 25 точки на Фернандо и преди да му изгърми двигателят на „Сузука" дори водеше по правилото за повече победи.
През споменатата вече 1976 година Джеймс Хънт с Макларън-Форд съумя да стопи преднината на Ники Лауда (Ферари) от 35 точки и да се окичи с лавровия венец. Постижението е още по-впечатляващо след като се вземе предвид, че за победа тогава се присъждат 9 точки, че само първите шест в класирането получават точки и че стартовете са били много по-малко от сега.
Второ по значимост завръщане е на британеца Джон Съртиз (Ферари) през 1964 г. Той грабва титлата със само една победа през сезона, но успява да навакса 20 точки на Джим Кларк от Лотус-Клаймакс. В крайна сметка Съртиз печели с 40 точки титлата, втори остава бащата на Деймън Хил - Греъм с 39, а едва трети е Кларк с 32 точки.
Както и да завърши сезонът във Формула 1 той ще остане в историята заради оттеглянето на най-великия жив пилот Михаел Шумахер. Което би било малко нечестно спрямо Фернандо Алонсо ако дублира титлата си. Но така се получава и в историята, когато една епоха си отива.
SchumaherRed
на 11.10.2006 в 17:14:33 #12фернандо лайнонсо стои на пътя на баба си и май пак ще я посира от секс.
hot wheels
на 11.10.2006 в 16:48:44 #11Мястото на трактористите не е ли на полето? ...с тракторите... Явно си се научил да четеш, но май ти е трудно да схващаш - виж за какво е дискусията тук (не е за плугове и сеялки)
Трактористъ
на 11.10.2006 в 14:52:09 #10не знам дали е най-великия! знам само, че няма нищо велико в тва да блъснеш собствения си брат керпенското говно е уникален карач, но само толкова!
Трактористъ
на 11.10.2006 в 14:51:33 #9не знам дали е най-великия! знам само, че няма нищо велико в тва да блъснеш собствения си брат керпенското говно е уникален карач, но само толкова!
JMourinhoo
на 11.10.2006 в 12:28:58 #8Не съм сигурен точно кога е било,но едно време за крайното класиране са се зачитали само 11 най-добри резултата през сезона на всеки пилот Дори и с повече точки да си пак е можело да не си шампион Според мен е добре,че увеличиха да се взима точки до 8 място,но трябва победителя да взима 12 точки
hot wheels
на 11.10.2006 в 11:05:00 #7наистина точковата ситема е малко кофти в момента. Според мен най-добра си беше старата - 10, 6, 4, 3, 2, 1... Ако някой се сети, че може да се призъжда точка или две и за пол-позишън май няма да е зле - борбата ще е още по-голяма и на квалификациите.
Valyo
на 11.10.2006 в 09:27:52 #6Тази точкова система е много по-близка до МотоГП, отколкото ти се струва, просто е пропорционална и разликата се появява чак от трето място надолу: 1.място 10 . 2,5 = 25 2.място 8 . 2,5 = 20 3.място 6 . 2,5 = 15 (16 при моторите) +1 4.място 5 . 2,5 = 12,5 (13 при моторите) +0.5 5.място 4 . 2,5 = 10 (11 при моторите) +1 6.място 3 . 2,5 = 7,5 (10 при моторите) +2.5 7.място 2 . 2,5 = 5 (9 при моторите) +4 8.място 1 . 2,5 = 2,5 (8при моторите) +5.5
tosho
на 10.10.2006 в 21:53:23 #5да сегашната система е смешна.Вижте например мото GP , разликата е 5 точки с втория а с третия 9!
Valyo
на 10.10.2006 в 15:54:32 #4През различните години са съществували различни точкови системи. До 1984 (ако не се лъжа) първите шест са вземали точки като шестият е вземал 0,5 точки. Освен това ако по някаква причина (катастрофа, промяна на времето и др.) състезанието се прекрати преди изтичането на 75% от обиколките се дават само половината от точките (например вместо 3 - 1,5). Сегашната точкова система е в сила от 2003г .
Mycroft
на 10.10.2006 в 15:42:59 #3Едно състезание в Австралия беше прекратено след средата заради дъжд, доколкото си спомням, а тогава след като е минало повече от половината състезание, то се признаваше за завършило докъдето е, но се даваха половината точки. И така при 9т. за победа, тогава победителят получи 4,5т.
stefanakin
на 10.10.2006 в 14:56:49 #2Ало, автора ... да си беше направил труда да обясниш защо е имало половинки точки по онова време. Аз съм бил на 2 години тогава и едва ли съм се интересувал от Ф1 Айде някои ....
SAS
на 10.10.2006 в 13:17:32 #1Oбущаров много сбърка, като не се оттегли когато беше на върха - но това е характерно само за истински ГОЛЕМИТЕ !