Бразилецът Фелипе Маса с Ферари спечели безпроблемно състезанието за Гран при на Испания във Формула 1. Той направи 65 обиколки на пистата "Каталуня" за 1:31,36,230 часа. Маса записа четвъртата победа в кариерата си и втора поредна с отлично каране през цялото състезание.
Втори е Люис Хамилтън с Макларън, който поведе в генералното класиране с 30 точки и четири подиума от четири старта. Британецът стана най-младият лидер в шампионата в историята на Ф1. Втори е Алонсо с 28 точки, трети - Маса с 27.
Третото място на подиума е за местния любимец световния шампион Фернандо Алонсо. Останалите пилоти с точки са Роберт Кубица (БМВ), Дейвид Култард (Ред Бул), Нико Розберг (Уилямс), Хейки Ковалайнен (Рено) и Такума Сато (Супер Агури). Това бе първа точка за младия японски отбор в неговата история.
Следващият старт във Формула 1 е за Голямата награда на Монте Карло на 27 май.
Хронология на състезанието
Маса тръгна от полпозишън в старта за Голямата награда на Испания във Формула 1. Маса удържа първото си място след старта. Вторият в решетката Фернандо Алонсо с Макларън се опита да задмине бразилеца на завой, но не успя и излезе от трасето и успя да се върне едва четвърти.
Люис Хамилтън (Макларън) излезе трети, след като изпревари в първата обиколка ферарито на Кими Райконен.
Стартът на пистата "Каталуня" беше повторен, защото болидът на Ярно Трули угасна след подреждането. Тойотата на италианеца по правилник стартира после от бокса.
След 6-ата обиколка Маса водеше с 4,524 секунди пред Хамилтън. След двамата в класирането бяха Райконен, Алонсо и пилотите на БМВ Роберт Кубица и Ник Хайдфелд.
В 8-ата обиколка Кими Райконен напусна състезанието заради повреда. Същото направи и Трули, който имаше проблеми с двигателя.
50 обиколки преди финала Маса записа най-бърза обиколка с време от 1:21,680 минути. Марк Уебър от Ред Бул също отпадна от състезанието. Извън играта са още Скот Спийд (Торо Росо) и Алекс Вурц (Уилямс).
46 обиколки преди края Маса влезе в бокса за смяна на гуми и зареждане с гориво. Лидерът бе обслужен от механиците за 9,1 секунди. Влезе в бокса и Алонсо, който напусна след 9,7 секунди.
Временният лидер Люис Хамилтън също бе в бокса 43 обиколки преди края. Той бе обслужен за 8,5 секунди. Сериозно пострада Дженсън Бътън (Хонда), чийто болид бе закачен при влизане в завой от неговия съотборник Рубенс Барикело и остана без предно крило.
41 обиколки преди финала груба грешка на механиците на БМВ. Ник Хайдфелд бе пуснат да тръгне без гайка на предно дясно колело и се наложи движещият се четвърти германец да направи една много бавна обиколка, за да влезне отново в бокса.
Маса водеше с над 10 секунди на Хамилтън 37 обиколки преди края на състезанието в Испания. Трети е Алонсо, следван то Кубица, Дейвид Култард (Ред Бул) и Хейки Ковалайнен от тима на шампиона Рено.
30 обиколки преди края Фелипе Маса беше на 13,209 секунди пред Хамилтън. Следват Алонсо, Кубица, Култард и Нико Розберг (Уилямс), който излезе пред Ковалайнен.
25 обиколки преди финиша Маса дръпна с 19,387 секунди на Хамилтън. Две обиколки по-късно бразилецът направи второто си влизане в бокса и изскочи след 8,2 секунди. Само технически проблем може да лиши бразилския ас от победата в състезанието.
17 обиколки остават до финала. Маса води пред Хамилтън, Алонсо и Кубица след вторите влизания в бокса на пилотите.
11 обиколки до финала. Маса е недосегаем с аванс от над 11 секунди. След него в зоната на точките са Хамилтън, Алонсо, Кубица, Култард, Розберг, Ковалайнен и Такума Сато от Супер Агури.
Три обиколки делят Фелипе Маса от четвъртата победа в кариерата му. Няма промяна в класирането. Розберг се опитва да изпревари Култард в борба за петото място.
Крайно класиране за Гран при на Испания
1. Ф. Маса (Ферари) - 1:31:36.230
2. Л. Хамилтън (Макларън) + 17.456
3. Ф. Алонсо (Макларън) +31.615
4. Р. Кубица (БМВ) +31.635
5. Д. Култард (Ред Бул) +58.331
6. Н. Розберг (Уилямс) +59.538
7. Х. Ковалайнен (Рено) +1:02.128
8. Т. Сато (Супер Агури) - на 1 обиколка
9. Дж. Физикела (Рено) - на 1 обиколка
10. Р. Барикело (Хонда) - на 1 обиколка
11. А. Дейвидсън (Супер Агури) - на 1 обиколки
12. Дж. Бътън (Хонда) - на 1 обиколка
13. А. Сутил (Спайкър) - на 2 обиколки
14. К. Алберс (Спайкър) - на 2 обиколки
15. Р. Шумахер (Тойота) - не завършва
16. Н. Хайдфелд (BMW) - не завършва
17. В. Лиуци (Торо Росо) - не завършва
18. С. Спийд (Торо Росо) - не завършва
19. К. Райконен (Ферари) - не завършва
20. Я. Трули (Тойота) - не завършва
21. М. Уебър (Ред Бул) - не завършва
22. Ал. Вурц (Уилямс) - не завършва
Класиране при пилотите Класиране при конструкторите
1.Хамилтън 30 т. 1. Макларън 58 т.
2. Алонсо 28 2. Ферари 49
3. Маса 27 3. БМВ 23
4. Райконен 22
5. Хайдфелд 15
CrossFire
на 18.05.2007 в 17:44:59 #152Честно казано, ромчето е по-агресивно и от умряла котка дори![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/grinning-smiley-021.gif?_=1446728989)
CrossFire
на 18.05.2007 в 17:39:45 #151Аз ще припомня това което обяснявях на онзи юзър- Alonso N1 май се пишеше, та преди няколко месеца може би половин година вече, му казах че ФИА направи през 2005 и 2006 отборът на рено и фернандо алонсо шампиони, за да спрат хегемонията на М. Шумахер и Ферари, разбира се че Ф1 няма полза от такава тотална хегемония и трябваше да се вземат мерки, за да се завърнат и тези които мразят Шумахер и Ферари пред екраните и по пистите. Сериозно подкрепени от ФИА, алонсо и рено нямаха никакви проблеми да станат шампиони, и както вече казах те си изиграха тяхната роля и ФИА вече няма полза от това да ги подкрепя, това е и причината поради която ФИА ги изостави, аз обясних че след като си свършат работата ще си станат същите посредствени каквито си бяха, и поотделно няма да вземат нищо, за това тази година алонсо няма да е шампион- 1000%, а рено вече ги виждаме накъде тръгнаха, явно 2005 и 2006 са подпирали и фисикела, защото сега като гледам никакъв го няма. Естествено тва си е конспирация, и ако алонсо стане шампион, или рено при конструкторите, всеки тук има право да ми се смее, аз ще го приема и няма да се сърдя, дори ще се извиня за глупостите които съм писал, но ако рено и алонсо не вземат нищо тая година, аз най-много ще се подигравам и ще се смея, време има още така че ще поживеем, ще видим. А за малкото ромче с рядката ограда вече казах, възможно е и да има някакви качества, но не ми се вярва,досега не съм видял нищо, освен представянето на неговата кола, тя просто е бърза, не съм видял изпреварване/това на старта за мен не е такова/, не съм видял нищо от него, състезанията му са като тренировки, където почне-там свършва, освен ако някой не направи грешка в първия завой та ромчето да се възползва, искам да видя кога ще спечели състезание и кога ще изпреварва, засега колата му е бърза, отзад е трудно да го настигне някой, а отпред му правят 20 секунди преднина и той си върти обиколчици и си свършва на подиума, и тва било най-великия пилот??? айде бе, дори и да звучи неприятно, Ейдриан Сутил в болида на макларън също ще прави подиуми без проблем, нямаше да говоря така ако бях видял "агресивния" ром хамалтон да преследва първото място и да изпреварва, за мен това си е кьорфишек, или гола вода и кал в ушите, разбира се има време да ме опровергаят, но едва ли. Искам да видя ромчето да стартира 17-18 и да стигне 4-5 място и тогава ще ме заинтригува, макар че си мисля че ако тръгне 18-ти, ще финишира 15-ти защото трите коли пред него ще отпаднат
лично мнение, не натоварвам никого с него ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
valiojaboka
на 18.05.2007 в 11:19:14 #150ама оставете го човека да си почива де, значи махна се и пак ви е трън в очите
някъде по долу прочетох, че алонсо бил скъсал задника му хахаха еми 2005 може макар в интерес на истината прекия съперник на алонсо тогава да беше райконен, а не шумахер и всички знаем защо няма смисъл да задълбавам, 2006 е не съм особено съгласен в началото да натрупа преднина, но някои да си спомня втората половина на сезона а просто това са факти, а пък и нервичките на кой не издържаха а след Китай , кой оплю отбора и съотборника, да имаше нещо такова след япония
така че нека да не говорим излишно кой кой бил отупал
Лайко Шаманов
на 17.05.2007 в 10:37:50 #149матео явно сам си кореспондира статията в 7 дни спорт е възхвала за шуми... сефте, комендантски освен това е от човек, който не гледа Ф1, а просто се опитва да си продаде вестника щото той, както и другите вестници се "консумира" от "масовия" човек, който човек, пък обича идолите и тези, които ги държат "живи"... набийте си в главите, че кими е рядко стилен карач и, че причината, сега да не е начело, е КОЛАТА или искате факти... ами ето ги: маймуната маса има едно "реално: състезание, в бахрейн кими има същото такова в австралия маса имаше проблем в австралия кими - в испания на старта макларъните просто са по-добри и маса и кими го усетиха в малайзия, а и не само маса изгуби старта в малайзия щеше да изгуби и тоя в испания "справи се" доста трудно тук наистина си пролича почерка на шуми затова кими не иска ни шуми, ни който и да е, да му се бърка и затова не е никак долюбван но пък на него му дреме хайде, ще поживеем и ще видим, както казват руснаците но който казва, че кими не е фактор, или е луд, или просто гледа не формула 1, а нещо друго... примерно водката си аре![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/smokin.gif?_=1446728989)
д мраз
на 17.05.2007 в 05:59:35 #148Гледам сте диплили и рекламите на Таг Хауер.Най-много да им паднат продажбите с Алонсо.Болшинството от публиката не са статисти а гледат за да им е интересно.Алонсо изобщо не е интересен,а е един събирач на точки Само Кими!
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/haveone.gif?_=1446728989)
Scorch
на 16.05.2007 в 21:46:33 #147Матео, Ти явно всичко знаеш, ами я кажи и кой ще спечели тази година да не се хабя да гледам състезанията до края![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
mateo
на 16.05.2007 в 18:50:18 #146jud, дай линк ако обичаш за тази статийка, много е зарибяваща
а автора взимал ли е някакви психотропни вещества преди да я "сътвори?
май на тоз човечец не му се иска интереса към Ф1 да се увеличава драстично по цял свят след напускането на патока, но това е факт какво да се прави... да се информира първо за свтовните медии и рейтингите на състезанията и тогава да пише....
mateo
на 16.05.2007 в 18:46:22 #145относно Сена и Прост и кой е по-добрия - мисля че това е очевадно. Сена идва в отбора на Макларън 1988г. като втори пилот със съотборник световения шампион Ален Прост. Сена го побеждава в дебютния си сезон, както и взима още 1 титла когато Прост му е съекипник. Единствената титла на Прост със съотборник Сена е тази когато ФИА дисквалифицира Аертон след като Прост го удари. без коментар.... а и да не споменавам десетките гениални състезания на Сена, които цял свят помни, и които все още седят на пиедестала като неповторими
mateo
на 16.05.2007 в 18:41:01 #144Tohn $l^cKwAr3 - и няма да се бъзикаш с Алонсо . Той вече е легенда . Той Направи нещо което нито Сена , нито Прост , нито Михаел са правили . Като се замисля , нито един световен шампион в историята на Ф1 няма подобен рекорд . Но ще оставя някой негов фен , да каже кой е този рекорд . -------------------------------- доста рекорди има Алонсо, които ги няма Шумито един от които е най-млад СШ. между другото, Тонка що си такъв антифен на Алонсо...да не би да подскачаш при мисълта че Фернандо може да подгони някои от така скъпите ви рекорди на патока?![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
mateo
на 16.05.2007 в 18:38:39 #143Tohn $l^cKwAr3 - това го обясни на Матео , според който колата зависи от пилота , а не той от нея . ------------------------- не Тонка, обратното нещо е валидно. пилота зависи от автомобила. най-кристалното доказателство е 2004г и 2005г. в единия сезон "Великия" доминира щото е Велик и неземен а в другото и 1 победа не може да вземе щото горкия няма свясни гумички
а когато разликите са малки, както 2006г и тази година пилота е от решаващо значение. затова и Алонсо миналата година стана шампион с по-слаба кола, затова и сега е пред Фераритата пак с по-слабия болид.
mateo
на 16.05.2007 в 18:31:20 #142$l^cKwAr3 А относно Алонсо .. кво да кажем ... има талант , за да се вози и да завършва.. и ако съдбата е с него и лидера отпадне поради повтреда, той става най-добрия ---------------------- пич, относно Сена сме на 1 мнение. и двамата го харесваме защото е най-великия карач, но за Алонсо не си прав прекалено си тенденциозен.... какво значи да се вози и завършва? 2005 и 2006 няма пилот с повече победи от него. годините в които е шампион. Унгария 2003, Имола 2005 Унгария 2006, Турция 2006, Бахрейн 2006 все така ли се вози Алонсо? кой отпадаше за да покаже каране в тези състезания?
mateo
на 16.05.2007 в 18:26:40 #141Tohn Прав си Матео - "ЦЕЛИ" 6 състезания не можа да спечели . Чак на седмото . И претендент титлата не стана бързо . "ЧАК" на втория си сезон във Ферари . Не е като Алонсо . Откакто е във Ф1 все за титли се бори . ----------------------- ами Тонка, нали това обяснявам. в сравнение с патката Алонсо демонстрира по-добри резултати. а иначе това че Алонсо е карал за Минарди когато е бил тийнейджър е голямото успокоение за шумофоните. какво ли щеше да стане ако Алонсо разполагаше с конкурентна на Ферари кола още в дебютния си сезон...? не ми казвай сам видях 2005 и 2006-та
mateo
на 16.05.2007 в 18:21:13 #140Tohn =========================================================== Ами защо като е такъв гений Алонсо , не можа да стане шампион 2003 и 2004 . Нали беше в същото това Рено . -------------------------- ами 2003г. Алонсо става най-младия пилот с победа във Ф1 затваряйки "Великия" с обиколка. а това му беше дебютния сезон в отбора. след 2 години детронира патката
mateo
на 16.05.2007 в 18:15:45 #139$l^cKwAr3 А за това, че Алонсо е спечелил още второто състезание с МкЛарен ...И дума не може да става за сравнение ..МакЛаран са 100% по -добри в момента от 96 когато Шумахер отиде там ... Изобщо аз си мисля, че целият минал сезон МкЛарен са работили по болида за тази година.. За това и нямат никакви успехи миналата година ... ------------------------- охооо какви консприации само
и тук си в сериозна заблуда или е незнание не мога да преценя.
1996г Ферари са точно на нивото на Макларън - 3ти в класирането в предходната година.
това че след идването на Алонсо Макларън дърпат напред веднага а на Шуми му трябва доста повече време за да се наложи показва за пореден път по какъв начин Алонсо превъзхожда Шумахер.
mateo
на 16.05.2007 в 18:09:13 #138$l^cKwAr3 В грешка си за това, че Прост е лишил Сена от титлата 88.. точно Сена става шампион тогава .. Прост отпада , Сена се добира до бикса..сменят му спойлера и от последен ..става първи !!!!!! Но му отнемат победата поради опасно каране и застрашаване на другите пилоти ------------------------------------ нещо ти се привижда какво съм писал. освен това ти е доста грешна информацията. годината е 1989, когато Прост удря Сена при опит на бразилеца да го изпревари. с което Прост отпада а Сена успява да продължи и побеждава след като му сменят спойлера, но не е бил последен а 2ри след Алесандро Нанини. тогава ФИА се намесва и дисквалифицира Сена поради причината че е "пресякал" завоя при сбъсъка с Прост, тоест измислици за да бъде подарена титлата на Прост както и става. следващата година Сена си го връща и изхвърля Прост в 1вата обиколка.
mateo
на 16.05.2007 в 18:05:59 #137$l^cKwAr3 Таг Хаъер са един от основните спонсори на МкЛарен от как свят светува, та по тази причина нали се сещаш, че няма да сложат Кими да ги рекламира ------------------------- добре че ми каза
това което имах предвид е че рекламата става доста по-агресивна с наличието на Алонсо, и се дават много повече кинти за разпространението и когато той е лице на въпросния продукт за рекламиране
jud
на 16.05.2007 в 16:45:39 #136Малко интересно четиво за антифенчета: "Няма Шумахер, няма Формула 1 Тв рейтингите катастрофират, защото животът има нужда от личности Димитър Андреев Няма Михаел Шумахер, няма Формула 1. Това написа вестник "7 дни спорт" след първия старт в Австралия. Така и бе в Германия - катастрофално нисък интерес към състезанието, спечелено от Кими Райконен. Той се гласеше за наследник на Михаел. В същото време италианският "Тутоспорт" написа: "Райконен изхвърли Шумахер в историята", а "Гадзета дело Спорт" обяви началото на ерата на Кими Райконен във Ферари. Три месеца по-късно нещата изглеждат доста зле. Ерата "Райконен" така и не настъпва - пердаши го съотборникът му Фeлипе Маса. Ферари са втори в шампионата, въпреки че бразилецът спечели 2 от 4 старта. В Макларън драмата е същата. Някой си Люис Хамилтън скъса от бой високомерния световен шампион Фернандо Алонсо. Хамилтън е дебютант, едва на 21 г. и откровено поставя въпроса що за световен шампион е Алонсо. Но какво от това, че Маса бие Райконен, а Хамилтън - Алонсо? Когато на пистата не е Михаел Шумахер, просто няма кого да победиш смислено. Катастрофалният рейтинг от Австралия продължава като епидемия в цяла Европа, освен в Испания. И доказва колко прав е бил Бърни Екълстоун преди години, когато каза - ако Михаел спре, ще липсва на всички непоправимо. Защото германецът бе много повече от гениален пилот. Той бе символ на Формула 1. За 16 години зад волана Михаел Шумахер създаде десетки милиони фенове и милиони врагове. "Без него ще е по-интересно", казваха най-яростните критици. "Омръзна ни да гледаме само победите на Шумахер", допълваха по-умерените противници. В крайна сметка Шумахер си тръгна сам, но Формула 1 не стана по-интересна. Това беше неизбежно, ако разбирате логиката на живота и смисъла на нещата. Фернандо Алонсо го каза - Формула 1 е като театъра. Точно това е тайната на Михаел! В театъра всички пиеси са до болка познати, но театърът не е умрял като изкуство. Публиката не отива да види какво ще се случи, защото и в "Хамлет", и в "Три сестри", и "В очакване на Годо" десетилетия не се случва нищо ново. Те са такива, каквито са написани. Но хората отиват на театър заради изкуството. Заради изпълненията на големите актьори. А не да видят кой убива Вирджиния Улф. Така бе и с Шумахер. Хората отиваха да видят изкуството да се прави Формула 1 и не ги отегчаваше известният победител. Те се радваха на гениалния артист и спортист. Какви имена можем да прочетем днес върху афиша на Формула 1? Кими Райконен - мълчаливец с репутация на пияница. Фернандо Алонсо - високомерен испанец, който живее в Оксфорд и който казва едно, но се случва друго. Скучният дори на самия себе си Дейвид Култард, който връща газта винаги, когато стане истински напечено. Остаряващият неудачник Фисикела и невзрачният дори за гаджетата на пистата Ник Хайдфелд ще направят голямото шоу? Затова някак естествено интереса прикова младият и непознат на публиката Люис Хамилтън. Успехите му обаче са нож с две остриета - ако всеки дебютант може да дойде и да победи пилотите с дългите езици и дебелите заплати, то накъде отива този спорт? Това не е панихида на Формула 1, а предупреждение към любителите на посредствеността. Те не бива да смятат, че светът е по-хубаво място без големите герои и великите личности. Напротив - те създават света на бъдещето, на мечтите, на радостта. Затова, ако някога изобщо се появи следващият Шумахер, нека не ви доскучава."
KAMATA
на 16.05.2007 в 15:29:57 #135EI SASOVCI MATEOVCI I DRUGI HEITARI DA VI EBA V USTATA SAMO SCHUMACHER SAMO FERRARI SAMO RED ZAVINAGI
Scorch
на 16.05.2007 в 15:02:41 #134А за сегашните състезания си прав - наистина са голяма скука. Аз в общи линии вече много често гледам само старта, финала и самото състезание оттук оттам.
Scorch
на 16.05.2007 в 14:59:38 #133Е, те и сега всички са добри пилоти или почти всички
, но Прост и Сена бяха велки пилоти.
Иначе на последния старт на Прост в Аделаида '93 даже се прегърнаха на подиума.