Пилотът на "Макларън" Дженсън Бътън беше най-бърз във втория ден тестове на пистата "Херес".

Англичанинът успя да проведе част от програмата на екипа, след като във вторник изобщо не можа да излезе на трасето. Той проверяваше системите и събираше данни за новия МР4-29.

Срядата бе белязана от сериозни проблеми на отборите със задвижваща система на "Рено" – "Ред бул", "Торо росо" и "Кейтъръм". Шампионите приключиха деня предсрочно, след като се появи проблем в RB10 на Себастиан Фетел.

Той трябваше преждевременно да се прибере в бокса заради проблем с батерията на Системата за регенериране на енергия (ERS) в неговия болид.

Шокиращият фалстарт на тестовете за "Ред бул" започна във вторник с проблем при монтажа на пружините около задните амортисьори, а днес екипът спря работа, за да опитат от "Рено" да открият и разрешат проблема за оставащите два дни от изпитанията.

Носителят на титлата от последните четири години Себастиан Фетел остана само с 11 обиколки зад волана на новия RB10. Германецът отмени следобедните си медийни ангажименти и веднага отлетя към дома си, а шампионите ще спазят първоначалния план и в четвъртък и петък в кокпита ще седне новият пилот Даниел Рикардо.

Задвижващата система е произведена от "Рено", а проблеми с нея днес имаха и другите два използващи я отбора - "Кейтъръм" и "Торо росо". Малайзийците също успяха да навъртят няколко тура, докато италианците дори не излязоха от гаража. Така трите тима общо имат едва 16 обиколки на "Херес".

Маркус Ериксон успя да излезе със CT05 и дори записа време, но късно следобед спря на пистата. "Торо росо" въобще не можаха да изкарат STR9 на "Херес". Резултатът от изпитанията на трите екипа за първите два дни бе общо 38 обиколки. Тези с двигатели и системи "Мерцедес" са с 212 тура само днес, а с "Ферари" – 100.

Шефът операции на пистата на "Рено Спорт F1" Реми Тафен обясни, че целта не е да се направи състезателна симулация, а сравнение на данните от пистата с тези от стендовете. Дори те обаче не очакваха подобно стечение на обстоятелствата.

Отборите с двигатели и допълнителни задвижващи системи на "Мерцедес" и "Ферари" имаха по-спокойна сесия. С второ време след Бътън е най-бързият от вторник Кими Райконен, а трети се нареди Валтери Ботас с "Уилямс".

Нико Розберг направи забележителните 97 обиколки с новия "Мерцедес F1 W05" – повече, отколкото завъртяха всички екипи вчера. Той успя да запише и дълги серии, като най-сериозната бе от 24 тура.

Нико се забави с появата си на пистата с около два часа и половина, тъй като екипът чакаше да пристигнат нови компоненти, за да довърши поправката на автомобила след вчерашната катастрофа на Люис Хамилтън. Тимът установи мястото на счупване на предното крило и причината за инцидента на английския си пилот.

Сесията бе спирана няколко пъти днес – заради спирания на Серхио Перес ("Форс Индия"), Естебан Гутиерес ("Заубер") и на Ериксон.

Междувременно "Маруся" най-после пристигнаха на пистата "Херес" и се надяват утре да започнат и тест програмата си. Отборът съобщи, че има технически проблем и предпочете да го разреши в базата си в Бенбъри. Шефът на екипа Джон Буут обясни, че предизвикателството да се създаде толкова сложен автомобил – описвано като огромно от всички, е било безкрайно трудно за екип от общо 190 души.

"Маруся" ще се състезават с двигатели "Ферари" през този сезон. Буут допълни, че на "Херес" отборът ще опита да натрупа колкото може повече километри. Това обаче може да се окаже трудна задача, като се има предвид колко проблеми имаха тимовете през изминалите два дни изпитания. Все пак шефът на руснаците вярва, че феновете ще бъдат приятно изненадани от новия болид.