Юни месец изтече на фона на непрестанни словесни престрелки между САЩ и едни от ключовите търговски партньори на страната като Европейския съюз, Канада, Мексико и Китай.
Заплахите между Белия дом и Брюксел станаха още по-ожесточени на фона на опитите на президента Доналд Тръмп да ограничи вноса на европейски автомобили с налагането на нови мита върху него. В резултат на 1 юли от ЕС излязоха с предупреждение, че са готови да наложат тарифи върху експорт на американски стоки за 300 милиарда долара.
Американският държавен глава неколкократно посочи, че в Щатите има "твърде много германски автомобили" и потвърди решението си техният внос да бъде ограничен.
Редица анализатори обаче коментират, че той пропуска два важни фактора. Самите автопроизводители от най-голямата европейска икономика имат свои заводи в Щатите, което намалява необходимостта да внасят коли от други пазари. Не по-малко важно е обаче, че натискът върху тези компании ще рефлектира върху американската икономика и работниците в страната.
През миналата година германските фирми са продали 1,35 милиона автомобили в САЩ, което е около 7% от всички продажби на пазара там. От тях само 494 хиляди са били внесени от Германия, което е с 25% по-малко в сравнение с 2013 година, посочиха преди време от асоциацията на германските автомобилопроизводители.
По-голямата част от техните коли, продавани в Щатите, са били произведени там или в Мексико. Нещо повече - самите американски гиганти, като General Motors и Ford също имат заводи в Мексико.
Германските компании дават работа на 50 000 американци
От друга страна BMW, Volkswagen и Daimler, която прави возилата Mercedes, дават работа на близо 50 000 американци, подчертават от CNN Money в своя публикация.
Най-големият завод на BMW в Южна Каролина, например, е произвел над 400 000 автомобила през 2017 година, като 70% от тях са били за износ в други страни. 112 хиляди бройки са излезли от най-голямата база на Volkswagen в Тенеси и още 300 хиляди от този на Mercedes в Алабама.
Така общо броят на колите, произведени от германски компании в САЩ е нараснал от 180 хиляди през 2013 година до 804 хиляди през 2017 година, като половината от тях са били изнесени за Европа и Азия.
За рисковете, които крият митата върху вноса на коли от ЕС за американската икономика говориха от BMW в края на миналата седмица. "Американските тарифи върху експорта ще принудят BMW да ограничи инвестициите си и да обяви съкращения в Щатите", предупредиха от компанията, цитирани от Reuters.
"Вътрешното производство на автомобили няма видима връзка с националната сигурност на Щатите", посочиха още от BMW в официално писмо, адресирано до американския секретар по търговията Уилбър Рос.
steiner
на 08.07.2018 в 16:36:51 #4Πpeз минaлaтa гoдинa гepмaнcĸитe фиpми ca пpoдaли 1,35 милиoнa aвтoмoбили в CAЩ, ĸoeтo e oĸoлo 7% oт вcичĸи пpoдaжби нa пaзapa тaм. От тях само 494 хиляди са били внесени от Германия. Само около 2% от продадените коли в САЩ са внесени от Германия.Несериозно е да се мисли,че мита върху толкова малко количество ще има някакъв ефект върху американската икономика.
hefest-armagedon
на 06.07.2018 в 19:43:31 #3В САЩ се говори само за германските коли--не става ясна какво става с японските,като Nisan, които са завладели пазара им и са обезличили американските автомобилопроизводители.
abdul-habib-furlani
на 04.07.2018 в 09:29:19 #2А малко ли средства изтичат към US заради Фейсбук, Амазон, Майкрософт, Гугъл, Епъл? В глобалната икономика тези цигански номера ще са срещу него...
ivaylo-asenov
на 04.07.2018 в 08:15:37 #1Дава се работа на 50к да, но средставата изтичат към германия. Тръмп иска да се развият американските марки, което ми звучи малко като обамакеър.