Продажбата на Opel Automobile с нейните марки Opel и Vauxhall вече е финализирана, съобщиха от компанията. Досега автомобилният производител бе собственост на General Motors, а от днес влиза под шапката на Groupe PSA (Peugeot-Citroen).

Майкъл Лохшелер, главен изпълнителен директор на Opel, заяви, че денят е исторически и постави ясна цел пред компанията: двете марки да се върнат на печалба до 2020 г., както и 2% марджин до 2020 г. и 6% до 2026 г. Това ще стане чрез икономии и споделяне на технологии, разработки и съвместни поръчки.

От 1999 г. насам европейското подразделение на GM бе на загуба, която днес вече възлиза на около 9 милиарда долара.

"Opel ще остане немска марка, а Vauxhall британска. Те се вписват перфектно в сегашното ни портфолио", заяви от своя страна Карлос Таварес, председател на борда на PSA.

След сделката Peugeot-Citroen вече държат около 17% от пазарния дял в Европа, като така групата изпреварва Renault-Nissan и излиза на второ място на континента. На първо остава Volkswagen Group с 23.3% от пазара за първото полугодие на 2017 г.

Opel ще продължи да произвежда автомобили за GM под марките Buick и Holden (за Австралия).

Цената на сделката е около 1.3 милиарда евро.