Китайски лидер сред онлайн туристическите агенции ще заплати 1.7 милиарда долара, за да поеме контрола над една от най-популярните търсачки за сравнение на полети и хотели.
Китайската Ctrip, която е водещ доставчик на туристически услуги, включително за настаняване, резервации, пакетни екскурзии и управление на корпоративни пътувания, ще придобие базираната във Великобритания компания Skyscanner, която позволява на хората да сравняват полети, хотели и коли под наем, пише CNN Money.
Придобиването ще се превърне в най-скъпия ход от страна на китайска компания на туристическата сцена. Сделката съвпада с масивен скок в броя на жителите от най-гъсто населената страна, пътуващи в чужбина.
Около 60 милиона души по света използват услугите на Skyscanner всеки месец. Компанията е основана преди 13 години от група приятели, включително и главния й изпълнителен директор Гарет Уилямс, разочаровани от факта колко е трудно да се намерят евтини самолетни билети.
Инвеститорите показаха одобрение към хода на Ctrip за покупката на Skyscanner, като акциите на китайската компания скочиха със 7% по време на извънборсовата търговия н Ню Йорк в сряда.