Шофьори на таксита в София решиха да съберат сериозна сума от дължимите 8 млн. за емблемата на ЦСКА, пише "Труд".

Фенове на "червените" в една от най-обединените гилдии обещават финансово рамо на клуба за плащането на сумата за символите на фалиралото дружество, които сегашните управници спечелиха на търг.

"В София има близо осем хиляди таксита и се очаква повечето от тях да дадат за каузата по минимум десет лева - заяви пред "Труд" Благой Божинов от "ОК Супертранс". - Някои дори са готови да дарят по 50 - 100 лева. Организацията е в ход. Надявам се да запалим и колегите от страната, а също така да активираме и стотиците фенклубовете на ЦСКА в България. Сега е моментът да помогнем конкретно на ЦСКА, но и глобално на българския футбол. Този отбор е позната родна марка на света и това е добър мотив и неутралните привърженици да помогнат".

Ексклузивно: ЦСКА почти си върна емблемата! Гриша Ганчев извади внушителните 8 000 000 лева, остава да ги плати!
Обновена

Ексклузивно: ЦСКА почти си върна емблемата! Гриша Ганчев извади внушителните 8 000 000 лева, остава да ги плати!

Кюстендилеца ще участва с фирма

Все още не е ясно кога точно трябва да се платят 8-те милиона лева за емблемата и символите. Победителят в търга е кредитор на ПФК ЦСКА АД и според търговския закон трябва да бъде изготвена сметка за разпределение на въпросната сума. Тя трябва да влезе в сила и тогава кредиторът, ако има да приспада свои вземания, да ги приспадне и да доплати остатъка. Има си ред на вземанията съгласно търговския закон. Първи ще са обезпечените кредитори - в случая НАП и Инвестбанк. Те ще си получат парите от сумата за марката, защото това е тяхното обезпечение. След това идват - различни такси и разноски, заплати, хонорари на адвокати, на треньори, футболисти и други служители.

Сумата 8 милиона лева не е избрана случайно за търга. Тя е платена с цел държавата в лицето на НАП да си получи дължимото от фалиралото дружество. Оказа се, че със зелената светлина за ЦСКА, преди година правителството е направило далновиден и явно единствено възможен ход за да си събере парите. А от своя страна "червената общност" също може да е доволна - има отбор без да носи морално бреме за ощетяване на данъкоплатците.

Към момента всичко това е на теория. За да стане факт трябва да се плати сметката. И за целта такситата надуват клаксоните, добавя вестникът.