McDonald's оповести, че е придобила стартъпа Apprente, който разработва ботове, способни да провеждат разговори на различни езици, предаде TechCrunch. До сделката, чиято стойност все още не е обявена публично, се стигна, след като гигантът тества технологията в няколко различни свои drive-through локации в САЩ и според компанията автоматизирането на услугата е довело до "по-ускорен, опростен и точен процес на приемане на поръчките". Технологията на стартъпа е приложима във всички видове заведения на веригата, което в дългосрочен план потенциално може да доведе до понижаване на разходите за персонал на McDonald's.

McDonald's и KFC вдигат цените на Острова при Brexit без сделка

McDonald's и KFC вдигат цените на Острова при Brexit без сделка

В страната вече не достигат складове, тъй като всички трупат запаси

Apprent е основана преди две години и до момента е набрала общо финансиране в размер на 4,8 млн. долара от няколко рискови фонда. Нейната технология позволява на клиентите да общуват с бот, на който буквално продиктуват поръчките си, като процесът се финализира чрез потвърждаване на дисплея на устройството. Според McDonald's, по време на тестовете само веднъж е било необходимо служител на компанията да помогне на купувач, който е имал затруднения с поръчката си чрез бота. За момента не е известно и колко струва имплементирането на технологията на Apprent в ресторантите на веригата.

Това не е първият технологичен стартъп, който McDonald's придобива през тази година. През март компанията сключи най-голямата си сделка като купи Dynamic Yield за повече от 300 млн. долара. Продуктът, който стартъпът разработва, е определян като "средство за предоставяне на онлайн изживяване като в платформата Amazon", а McDonald's започнаха да го използват конкретно за съставяне на меню, което зависи от факторите на външната среда, включително климата, трафика, който преминава през конкретния ресторант, и най-популярните храни и напитки, поръчвани от клиентите.

McDonald's загуби правата си върху марката BigMac в Европа

McDonald's загуби правата си върху марката BigMac в Европа

Европейски регулатор разреши и на други компании да ползват търговската марка

Тези сделки и имплементирането на все повече технологии в ресторантите на веригата са част от Velocity Growth Plan ("Планът за скоростен растеж"), който компанията обяви преди две години. Като част от него беше пусната мобилната апликация на McDonald's и беше създадена концепцията за високотехнологичните "обекти на бъдещето". След закупуването на Dynamic Yield, президентът и главен изпълнителен директор на компанията Стив Ийстърбрук обяви, че: "Технологията е критично важен елемент от нашия план, чрез който ще подобрим изживяването на клиентите ни, като направим престоя им в ресторантите ни по-комфортен. С тази сделка ще разширим както способността си да увеличаваме ролята на технологиите и данните, така и скоростта, с която ще можем да постигнем визията си за по-персонализирано преживяване на нашите клиенти."

В контекста на постоянно покачващите се минимални работни заплати на глобално равнище обаче, McDonald's не са единствената верига за бързо хранене, която обръща поглед към технологиите, за да предостави по-добро изживяване на потребителите си. Например пицариите Domino"s вече тестваха системи за разпознаване на глас в САЩ, а други вериги експериментират с автоматични фурни или миялни машини.