Британският гросмайстор Найджъл Шорт изпрати извинително писмо до мениджъра на Веселин Топалов Силвио Данаилов, в което категорично се разграничава от обвиненията към българския щаб, съобщи за Топспорт.бг говорителят на бившия световен шампион Живко Гинчев.
Както е известно, вчера лондонският "Гардиън" разпространи информацията, че Шорт е призовал Международната федерация по шахмат ФИДЕ да проведе собствено разследване по обвиненията в измама, отправени от срещу водача в световната ранглиста Веселин Топалов.
Ето и пълния текст на писмото на британския гросмайстор до Силвио Данаилов:
Скъпи Силвио, благодаря Ви за и-мейла. Цитатите, които ми пратихте от оригиналния текст на „ДНА", са абсолютно точни. Аз не се чувствам отговорен за коментара и интерпретацията на тези изявления във вестника, които са били направени от журналиста Виджай Тагор.
Ако проверите оригиналния текст, ще видите, че НЕ СЪМ казвал, че „съм наблюдавал нещо съмнително в Сан Луис". Това е интерпретация на г-н Тагор на моите коментари, че съм бил озадачен колко близо седите до Веселин Топалов.
Не съм казвал, че Вие си му сигнализирал или че лично съм наблюдавал нещо нередно. Моите коментари съвсем не бяха предназначени да отбележат такова нещо. Ако Вие сте искал да сигнализирате, това би било забележително лесно, което съвсем не е като да кажеш, че си направил такова нещо.
Бих искал да добавя, че се обадих по телефона на Фредерик Фридел снощи, за да изразя несъгласието си за неправилната интерпретация на ситуацията „прекалено близо в Сан Луис". Кавичките на моето „изказване" бяха премахнати от репортажа веднага след телефоното ми обаждане.
Преди това се обадих на Chessbase, за да изразя несъгласието си с неправилното приписване на думите , „Възможно е Топалов да е мамил" на мен. Това беше челото на материала на "ДНА" и това не бяха мои думи.
С най-добри пожелания,
Найджъл
zidane
на 07.02.2007 в 00:21:54 #221Найджъл Шорт се извини на Силвио Данаилов -------------------------------------------------------- аз се извинявам на бирените неатлети, но... отворихме още една , черешовата за Мтел-а пазим![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
jiber
на 07.02.2007 в 00:18:38 #220Исках да река атлети![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
jiber
на 07.02.2007 в 00:16:13 #219Detroit
на 07.02.2007 в 00:09:56 #218Даи ми 5 мин
jiber
на 07.02.2007 в 00:07:53 #217Хай,Детройт .Къде се губиш
Айдуче надявам се че не се заблуждаваш.Погледа и външният вид на Веско са само израз на свръхмотивираността му.Шило в торба не стои както се казва.С костюмарския си вид той казва дошъл съм да бачкам здраво,а на опонента си-надявам се че и ти.
Относно погледа май не само Халифчето му завижда.
Идеята ти за проверка за силата на шахматистите с/у компа май се споделя и от Кирсан хан.Само,че не съм убеден,че често ще има произведения на изкуството,защото компа залага на прагматизма и прозата на живота.В анализите си с най-мощни компове Гари е установил много случаи когато компа е оценил по достойнство гениалните ходове на големите корифеи от миналото и е зяпнал от учудване ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_cool.gif?_=1446728989)
Detroit
на 07.02.2007 в 00:07:47 #216Зидане - добре де , добре![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/beerchug.gif?_=1446728989)
Detroit
на 07.02.2007 в 00:05:03 #215БЕГИ има много интересни изказвания в dir.bg
Развял е
ДРАЗНИТЕЛ ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_idea.gif?_=1446728989)
zidane
на 07.02.2007 в 00:02:34 #214ех че комп-ания са събрахме, а ако от Никич не - от мен
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/beerchug.gif?_=1446728989)
zidane
на 07.02.2007 в 00:00:04 #213изпуснати букви, пич, старая се да играя като Весо
айде, тя работата май приключи ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Detroit
на 06.02.2007 в 23:59:59 #212Около езерата Хайдуче - това е с вятъра , добре , че поне има малко СЛЪНЦЕ
Относно Фишер - Него пръв го набедиха , че си "помагал" и с Комп.
zidane
на 06.02.2007 в 23:57:38 #211Ники, моята бира е мноооого дълго преживяване![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
zidane
на 06.02.2007 в 23:50:10 #210ела си у Бугариа, те да видиш зима, в смисъл как "парното зима"
Айдуче, що не си направил досега шах сайт ти се чуда? ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_eek.gif?_=1446728989)
Detroit
на 06.02.2007 в 23:46:25 #209На мене ми е ЗАМРЪЗНАЛО това "сивото" - Е бахти студа -36 Целзий![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_eek.gif?_=1446728989)
zidane
на 06.02.2007 в 23:46:13 #208Hajduk Регистриран на: 01.10.2006, 06:25 Пуснато на: 06.02.2007, 23:43 Обаче Халифман намеква, че погледът на Веско бил като на малцина други, които Халифман не казва какво точно, но май има предвид допинг или наркотици или кой го знае кво... ------------------------------------- БОГОВЕ? ей сега Никич 111 пак ме върна у правит десант![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
jiber
на 06.02.2007 в 23:43:40 #207Под тотален шахмат разбирам невероятната настройка за победа във всяка партия на Боби.Той неслучайно е определян като шахматен фанатик,защото се е борил винаги за инициатива,а в трудни позиции е намирал невероятни защитни ресурси и често е излизал сух от водата.Това от своя страна е повишавало ценността на победа над Фишер за всеки негов опонент и независимо от силата си всеки се е опитвал да го надиграе което често е било с лоши последичи за опонентите му.
zidane
на 06.02.2007 в 23:41:11 #206йо, Детройт, абе Боби Фишер не е ли като Боби Уомак
майтапя де
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
Detroit
на 06.02.2007 в 23:38:45 #205Как сте "ХЛОПЦИ"![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
zidane
на 06.02.2007 в 23:33:54 #204Айдуче, прав си теоретично, но ШахматЪТ вече, щеш не щеш, си е и игра фенска, онлайнска и наблюдателска, теорията е ок само при тебе на компа и при другите компа-си
или компаньероси
- биг куесчъна е: ху, да фак из гонна уин!
на ти и един цитат от блог:
on February 6th, 2007 at 11:25 pm
"Ако някой не е разбрал, в момента най-жестоката бранд битка в света на спорта е: Топалов - Крамник!
Това го казвам, без да забърквам голф, футбол, волейбол, фигурни пързаляния, щанги,… или худ. гимнастика
Битката не е на дъската, битката е за Трона на Фишер и Каспаров, всичко, което е “контролируемо” е позволено…
Кое е “брандируемо”?
Всеки би се усмихнал и би казал с въздишка на облекчение - ВСИЧКО!
Това е Мечтата на всеки що годе поназнайващ брандър, или както там ще го наречем…
Успехът е вързан в кърпа, трябва само да избереш страната, за която да работиш! И да си почтен със себе си"
пийвям бирока и айде да лягаме, че много кофти ден утре ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_rolleyes.gif?_=1446728989)
jiber
на 06.02.2007 в 23:33:18 #203Здрасти, Зидан.
Айдуче съгласен съм с гледната ти точка в поста ти по отношение на съревнованията с компове,както и твърдението къде е шанса на борбата с/у комповете.Допълвам само,че според мен връщането на ход от човека наистина няма да обиди желязото,но това все пак ще е равносилно на намеса във вероятния изход на партията.Въпреки,че във случаи като злополучната зевка наистина е правилно.
Възражение имам за отричането на спортния аспект на шахмата.
.Шахът и особено големия такъв е свързан с влагане на средства за да се създаде и шоу и атракция.Турнирите са средство шаха да се популяризира.Когато има интерес към спортният елемент в шаха несъмнено се увеличават любителите на играта, а с това и базата да се появят нови майстори в играта.Зад продължителните успехи на големите играчи стои таланта,личностните им качества и голямото трудолюбие.В резултат те достигат разбиране за играта и в партиите им се откриват образците на изкуството шахмат ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_idea.gif?_=1446728989)
jiber
на 06.02.2007 в 22:54:58 #202Освен това Крамник,по мнението на Халифман е извършил подвиг като е променил стила си на игра за мача с Каспаров.Преди това в партиите му могат да се видят много повече активна фигурна игра и позиционни жертви,както и комбинации.Все пак и партиите в стария му стил имат ценност за шаха.Освен това експертите считат,че само със стила на игра демонстриран от Крамник с/у Каспаров в мача им е можел да постигне победа.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_cool.gif?_=1446728989)