Веригата магазини Lidl е с нов главен изпълнителен директор, с което компанията сменя шефа си втори път за по-малко от три години.
Един от най-големите търговци на дребно в Европа заменя досегашния мениджър заради различията по стратегията, пише Reuters.
Мястото на Свен Зайдел ще бъде наследено от Йеспер Хойер, съобщиха от компанията собственик Schwarz Group.
Зайдел напуска мениджърското кресло, след като беше назначен за директор през март 2014 година.
Негов предшественик бе Карл-Хайнц Холанд, който се оттегли от мястото заради "непреодолими", но неразкрити различия относно бъдещата стратегия.
Новият изпълнителен директор на Lidl работи за компанията повече от 10 години, включително като ръководител на бизнеса в Белгия и като началник на операциите по международни покупки.
Lidl, която отговаря за повече от 10 000 магазина в 27 страни из Стария континент, е в разгара на кампания за разширяване на бизнеса си в САЩ.
На американския пазар компанията трябва да стартира дейността си към края на 2017 година или началото на 2018 година.
Търговецът и основният му германски конкурент Aldi станаха лидери на пазара заради продажбата на стоки предимно собствена марка.
Въпреки това бизнесът на двете вериги изпадна в затруднения през последните години на родния им пазар.
Германските купувачи се преориентираха към масовите супермаркети, подтиквайки компаниите да предлагат повече марки продукти и да се погрижат за вида на своите магазини, а наравно с това да разширят дейността си зад граница.
bomer345-bomerovi345
на 22.10.2017 в 13:41:34 #1ОТНОСНО:Работната обстановка в LIDL-РУСЕ,Филиал 153,ул."Стрешер планина"61 ГОСПОДИН УПРАВИТЕЛ/ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР, Във филиал 153 Русе работната обстановка е изключително деорганизирана, отношението на по-старите служители е грубо и некоректно. Новоназначените служители са хулени, унижавани и наоценени. Те са т. да се каже прислугата в магазина. Цитирам думи на Силвена Цолова, която в присъствието на сина ми /не е знаела, че е той/ е заявила, че и се драйфа от мен и колегата Кадиров; думи на Милена... че не ставаме за нищо и не правим нищо, въпреки, че ние сме черните работници във филиала. Направена ми бе забележка, че съм помолила охраната да ми отдели 1 тарелка с месо. Не съм ставала от касата в работно време сама да си я вземам и да спестявам от работното си време. Казаха ми, че това било равносилно на кражба,при все че месото не е излизало от касата.Нима стоките, които хората връщат и оставят в касата до приключване на смяната ни е кражба? Винаги съм била лоялна и честна. Именно аз бях човека, който дойде на обяд на смяна и намери изчезналите 100 лева на Геновева, която е била предния ден вечерна смяна. Предадох ги на мениджър филиал Нина Николова, която в присъствието на г-жа Ненова ми заяви, че съм ги дала, защото едва ли не имало камера. Да, но вие проверете дали в коша, под бюрото има камери. Имало е само хора, които вечерта не са си свършили работата да почистят стаята за отчитане за да намерят парите. А сега ще се върна към правата на клиентите и това, че те трябва първи да имат достъп до стоката. Масово служители си отделят стоки за да ги платят на другия ден ,когато започне промоцията или когато имат пари. И къде ги отделят? В повечето случаи в стаята за почивка или в стаята за отчитане, т. е тези стоки излизат извън каса.За отделената ми тарелка с месо /която беше около 3 лв./ми казаха,че може да се тълкува за кражба. А отделянето на неплатени стоки, нонфуд /който е на много по-висока стойност/ извън обсега на касите защо не се тълкува като кражба, при това крупна. Бях почивен ден, когато с детето решихме да идем до филиала да напазаруване. Г-жа И. Стефанова тъкмо слагаше етикетите от 25 % намаление и аз и други клиенти изчаквахме да ги подреди във фризера. Вместо това обаче тя си им лепна етикетите и пред очите на всички ни си ги прибра в камерата на пекарна. Недопустимо беше държанието на Стефанова, която докато работя грабна слушалките от главата ми,защото тя нямала/явно не си е взела като е започвала работа/. Същата без да пита като си отворех чекмеджето за да прибера или върна пари на клиента грабеше монети от него, в резултат на което вечерта излязох на - минус, тъй като забрави да ми ги върне, а и едва ли е знаела колко е награбила в шепи. И отново за И. Стефанова.......... Един ден като излизаше от офиса я помолих да ми подаде кочана за сторната. Почти всички си го вземат предварително или молят някой да им го подаде. Излизайки с цигарата и чашата кафе тя ми се развика, че ако някой нейн колега нямал работа и ми носел кочана, то тя имала. И замина да си успокоява нервите, които както се изрази г-жа Ненова й била опънала, а мен остави разплакана на касата. Друг фрапиращ случай имаше на 14-15.09.2017г.. Отидох в LIDL да купя букети на децата за първия учебен ден. Цветя нямаше, освен няколко увяхнали и неразпъпени. Като погледнах в склада видях пълна кофа с красиви и свежи цветя. Попитах р-л смяна Татяна ... кога ще вадят цветята за да изчакам и дали може да си взема. Тя отговори, че няма де се вадят и не може да вземам, защото били запазани за колеги. /не исках да споря с нея и си тръгнах, но хубаво би било да я попитате за случая. Нали уж на първо място са клиентите/. А сега друг случай: когато подписвах документите за назначаване ми беше връчен и един списък със заболявания, при които служителите не могат да посещават работа и дори не трябва да бъдат допускани на на работа. Това лято се случи така, че аз и дъщеричката ми бяхме със стомашно-чревни инфекции и се наложи да отсъствам 2-3 дни. Отново ми се караха, че болнични не се толерират. Какво трябваше да направя. Да отида на работа и да повръщам на касата, а милото си дете да оставя в къщи да се мъчи ли? Позволиха си дори да ми променят графика и да ми пишат единия ден редовна почивка за да ми бъдат заплатени по-малко пари от болничния. Един ден бях на каса и чух как Милена се сопна на Кадиров, който отиваше да си ползва полагаемата почивка да побързал защото и без друго нищо не ставало от него и не правел. Имахме и един нов колега, който напусна след няколко дни. Разбрах, че една от причините е, че при 8 ч. смяна не му е позволена почивка от р-ля на смяната Таня.. Дори Никола се застъпи за него и каза, че не е почивал а Таня се смееше и му каза да мълчи. На мен също ми е отказвана полагаемата почивка от 30 мин. /след близо 7 часа непрекъсната работа/ от г-жа Рангелова/. Тя и г-жа Нина Николова ми казаха, че като има клиенти няма да почивам. Силвена Колева се обърна и ми каза "Забрави в неделен ден да почиваш!" Интересно защо те почиват по 3-4 пъти на смяна. Един ден дойде втората смяна и станах от касата 10-на мин. по- рано. Всички правят така за да може новата смяна да се подготви за работа, а тази, която сдава да се отчете, да си напише сторната и да разнесе върнатите дрехи по местата. Таня ми се скара и каза да не си позволявам да ставам без разрешение. Така и започнах да правя, догато един ден ръководител смяна И. Стефанова ми се скара защо не съм станала по-рано и да й се обадя понеже тя не знаела до колко часа съм на работа. Настояваше да се чекирам, а после да ме отчита, да пиша сторна и да разнасям върнатите дрехи..Няколко пъти повдигнах въпроса защо почти винаги съм на каса и не ме пускат в зала да се уча. Отговаряха ми, че още ми е рано, да съм се учела да касирам и това при условие, че касите ми бяха винаги идеално подредени и предавах едни от най-високите обороти.Когато /много рядко/ съм била в зала съм редила нонфуд и хората, които бяха на смяна харесваха работата ми./освен ако не са ме лъгали../.Дори г-жа НЕНОВА беше изказала добри отзиви за подредбата ми. Научих се да работя и в пекарна, дори помагах на колегите, когато не успеят да заредят някаква стока или да почистят навреме загнилите плодове и зеленчуци. Видех ли празни кашони ги махах за да е чисто и пригледно. По време на последната инвентаризация имах 15-на минути до края на работното време и доброволно отидох на помогна на колежките/свидетел е Д. Колева/.По време на последното ми дежурство имах 6 сторна, но нямаше кочан да ги напиша. Колегата Никола/който е единственият добър, отговорен и лоялен човек и ръководител/ ме помоли да напиша стари сторна от предни дни, които са останали поради липса на кочани. Съгласих се с готовност. Сторната бяха около 14. Останах около 45 мин. след работно време и помогнах работата да бъде свършена. Бях се чекирала предварително и не съм искала допълнително заплащане. Наскоро назначиха 2 нови колежки. Когато бях на смяна аз им помагах и им обяснявах, а те все питаха кога ще съм пак на смяна, дали ще се засека с тях и като ме видеха се радваха. Много от клиентите като ме видеха, че сядам на каса се пренареждаха на моята каса, защото знаеха, че ще бъдат обслужени бързо, с усмивка и добро пожелание. Преди около 2 седмици беше изгонен колега от охраната, защото псувал и разревал детето на 1 дама. Аз бях на съседната каса, видях и чух всичко.Детето се разплака, защото искаше да излиза с малката количка навън, а изнасянето й е забранено, тъй като активира алармата.Колегата не се е карал с никого и не е псувал както е казала р-л смяна Пламена Рангелова, която м-увпрочем не взе никакво отношение при създалата се ситуация, а само гледаше сеир. Колегата беше много уважителен, усмихнат и добронамерен. Назначиха нов колега - охрана, който реши да си пише актив. Жалко, че има хора, които са с големи амбиции и на всяка цена са готови да съсипят всичко и всички около себе си. На гишето ми се беше наредила възрастна жена, която беше успяла да извади само част от покупките си, понеже се движи по-бавно, а следващите клиенти не я бяха изчакали и вече бяха натрупали тяхните. Аз видях, че в количката й има още стока и й помогнах да я извади за да я маркирам. Охраната й се скара, отиде и записа стойността на стоките като отчете случая като опит за кражба. Жената се беше скандална и сама си каза:"Тука има още, но не успях да ги извадя". От моя страна беше обслужена с усмивка, с пожелание за приятен ден и думите, че ще ни е приятно да заповяда отново. Друго какво да Ви разкажа... Виждала съм г-ца Силвена Цолова как изтърва хляб на земята и го слага при общия да го ядат хората. Нали в LIDL има принцип каквото не бихме консумирали ние да не го предлагаме на клиентите. В пекарна не се слагат шапки и престилки, а с ръкавиците, с които се подрежда храната се подреждат един куп други мръсотии, като кашони, мръсни загнили плодове, даже и се касира. Датите на продуктите за печене не се гледат и записват от кашоните, а се преписват за по-лесно от листите от предните дни. Около 4-5- пъти, когато съм била първа смяна в пекарна, 2 пъти съм намирала хляба от нощното печене невключен и неизпечен, в резултат , на което не може да има пълна наличност на печива при отварянето на магазина. Голяма част от останалите вечерта закуски не се бракуват, а се оставят за сутринта, та да си ги хапнат хората, мислейки, ги за пресни. За стоките какво да кажа.. Редовно някои са разменени, с объркани, дори липсващи етикети. Последният случай беше с червения пипер, който 2 дни стоя без цена. Първият ден, когато забелязах и казах ръководител беше г-жа Стефанова. Казват, че имало много работа и напрежение. Как да няма като организацията е нулева. Нормално ли е р-л смяна И. Стефанова да накара колегите да извадят и подредят стока, която е на акция след 2 дни, а не за следващия ден. И на другият ден клиентите се сърдят, служителите прибират едната стока и вадят друга вместо да си вършат дневните задължения... Слушалките, с които ни снабдихте вършат страхотна работа, но само да се сигнализира когато г-жа Ненова или нейни по-височайши колеги влизат в магазина. Относно големите опашки и спазването на принципа 1 обслужван и 2 чакащи бихте могли сами да получите информация /особено в часовете от 17:30 до 19:30 или в празнични дни/.Добре би било човекът, който е проверяващ да не е познат на персонала, а мениджър филиал - Н. Николова да не е на смяна, защото в противен случай всичко ще бъде предадено по слушалките и никога няма да разберете истината. За сега това е от мен. Има още много неща, които бих могла да споделя, но благодарение на горепосочените , "безгрешни хора" съм в неврология и е време за хапчета и инжекции. 19.10.17г. С уважение: гр. Русе /Зорница Желязкова/