Доставчикът на онлайн видео съдържание Netflix e новия лидер в развлекателния бизнес. Компанията достигна рекордните 153 млрд. долара пазарна стойност и за пръв път изпревари Walt Disney Co., съобщава Reuters.
Така Netflix се превърна в най-голямата развлекателна компания в света, което подчертава фундаменталната промяна във вкусовете на аудиторията, която постепенно се отдръпва от кината и кабелната телевизия.
Благодарение на оригинални програми, привличащи милиони нови клиенти, някои от които се отказват от абонамента си за кабелна телевизия, акциите на Netflix нараснаха с 82% през 2018 г.
От първоначалното публично предлагане на Netflix през 2002 г., когато предлага доставки на DVD по пощата, акциите й се увеличиха с почти 33 000%. Компанията се превърна в задължителна инвестиция на Уолстрийт, заедно с Apple, Amazon.com, Alphabet и Facebook.
Disney изгуби 5% от стойността си през последната година, като заедно с останалите бивши лидери в развлекателната индустрия се бори да се приспособи към прехода от страна на зрителите към онлайн видео.
Развлекателният гигант започва да предлага собствена услуга за стрийминг за семейства и ще спре да доставя нови филми на Netflix от следващата година.
По-рано този месец пазарната капитализация на Netflix надмина водещия американски кабелен оператор Comcast, който притежава NBC и Universal Pictures. Неговата пазарна стойност е 145 млрд. долара.
Инвеститорите са позитивно настроени за способността на доставчика на онлайн видео съдържание да добави нови абонати и плащат високи цени за акциите й. Netflix се търгува на 98 пъти по-висока цена от очакваната през последната година, докато конкурентите й Disney и Comcast - на едва 14 пъти по-скъпо от очакваното.