Първите резултати от дълбоките промени във Volkswagen, направени заради скандала около “Дизелгейт”, ще се видят след две до три години. На това мнение е изпълнителният директор на най-големия европейски автопроизводител Матиас Мюлер.
“Някои вярват, че това ще отмине скоро, Мюлер ще бъде на поста само пет години, а след това ще има нов шеф и кризата с вредните емисии ще бъде преодоляна”, казва той, цитиран от Bloomberg.
“Не това е целта обаче. Дори и без скандала с емисиите, тази компания се нуждае от сериозни реформи, които да я подготвят за бъдещето”, смята Мюлер.
По неговите думи ръководството на производителя работи върху около 60 проекта, включително такива, предвиждащи промени във всички 12 бранда на групата, както и върху бъдещи партньорства в различни сфери.
“Дизелгейт” принуди германската корпорация да побърза с изпълнението на стратегията си за реорганизация на бизнеса, която предвижда по-сериозен фокус върху електрическите модели, както и върху въвеждането на нови технологии, като функция за автопилот.
От групата направиха крачка извън своята индустрия, като в началото на годината инвестираха 300 милиона долара в конкурента на Uber – Gett.
Освен това преди време от групата обявиха, че планират да пуснат 30 електрически модела до 2025 година, като прогнозират да реализират 3 милиона продажби на такива автомобили на година.