Покупката на "Нова Броудкастинг Груп", която е собственик и на интернет компанията "Нет Инфо" АД, от страна на чешкия фонд PPF, се очаква да доведе до "незначително увеличение в пазарния дял". Оценката за ефекта от придобиването е цитирана в съобщение на Комисията за защита на конкуренцията относно придобиването на NovaTV.

Чешкият фонд PPF контролира компанията Rockaway Capital, която от своя страна в края на 2016 година придоби от гиганта Naspers сайта за сравнение на цени Pazaruvaj.com. В съобщението на КЗК се цитира, че не се очаква сделката да окаже влияние на пазарите, на които оперира групата, с едно изключение, а именно:

"Операцията би засегнала пазара на онлайн търговия на стоки на дребно, като в този смисъл ще е налице хоризонтална концентрация на продуктовия пазар на онлайн търговия на стоки на дребно, която по преценка на уведомителя и поради факта, че дейностите на засегнатите предприятия на този пазар са странични за тяхната основна дейност, ще доведе до незначително (номинално) увеличение в пазарния дял на обединените предприятия."

Какво означава сделката за Нова телевизия за българския медиен пазар?

Какво означава сделката за Нова телевизия за българския медиен пазар?

С новия собственик медийната група вероятно ще продължи да се разраства

"Нова Броудкастинг Груп" пряко и чрез "Нет Инфо" АД притежава дялове в редица сайтове с предмет на дейност онлайн търговия като Grabo, Trendo и eBag. Едновременно с това, един от малкото конкуренти в сравнението на цени - сайта sravni.bg, също е собственост на "Нет Инфо". Не е ясно дали евентуална концентрация на услугите за сравнение на цени ще доведе до незначително увеличение в пазарния дял на дружествата от групата на PPF или ефектът би имал по-съществени измерения в онлайн търговията.

Припомняме, че се очаква решение на КЗК и за придобиването на миноритарните 30% от "Нет Инфо" АД от страна на "Нова Броудкастинг Груп". Според "ИзиАдс" тази сделка застрашава конкуренцията на пазара на интернет реклама.

Отделно от придобиването на Нова телевизия, PPF чака одобрение за придобиване и на бизнеса на Telenor в България и още три държави. Заради мащаба си сделката за Telenor следва да бъде одобрена от антимонополните органи в Брюксел, а не от КЗК, както и защото обхваща повече от една страна-членка на ЕС.