Шведската модна марка H&M има магазини навсякъде в Европа, САЩ и в части от Азия, включително и в България. На ръководството на компанията обаче може би ще се наложи да преосмисли отново броя на търговските обекти.

За това загатнаха от H&M и в последния си финансов доклад, според който за тримесечието, приключило на 31 август, печалбата на веригата се е свила с 20% в сравнение със същия период на предходната година до 3,8 милиарда шведски крони или 467 милиона долара.

Големите отстъпки свалили печалбата на H&M с 20%

Големите отстъпки свалили печалбата на H&M с 20%

Онлайн продажбите не компенсират намалелия брой посетители

Компанията беше принудена да пусне сериозни намаления на редица пазари, за да стимулира продажбите. Тя обаче е изправена пред по-генерален проблем за решаване.

"Търговията с облекла расте и в момента е в период на бързи промени в резултат на дигитализацията", коментира главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон, цитинат от сайта Quartz.

"На пазара навлизат нови играчи, а поведението и очкванията на клиентите се променят, като все по-голям дял от продажбите се извършват онлайн", допълва той.

В резултат през следващата година веригата планира да затвори 90 магазина на пазари, където вече е представена. От друга страна обаче тя ще отвори повече от тази бройка нови места за пазаруване, но на пазари, където има възможност за растеж.

Така наскоро компанията отвори магазини в Казахстан, Колумбия, Исландия и Виетнам, като така общият им брой в глобален мащаб достигна 4133. За сравнение най-големият й конкурент - Zara има 2093 магазина.