Всички познават IKEA с огромните магазини, които отнемат часове да бъдат разгледани. Тази практика обаче може скоро да бъде прекратена.
И големите магазини да бъдат заменени с много по-малки, а технологиите за добавена реалност да компенсират разликата, пише CNN Money.
"Светът, както и очакванията на клиентите ни, се променят. Ние разбираме това и искаме да останем релевантни", казва Майкъл Фалдщгаард, който оглавява департамента за дигитална трансформация.
Една от големите промени, която ще стане реалност през следващата година, е възможността мебели от IKEA да се продават на сайтове на други компании.
По-интересното нововъведение обаче е друго: през есента IKEA и Apple ще пуснат приложение за добавена реалност, благодарение на което всеки ще може да види как точно ще се впишат новите мебели в жилището им. Първоначално в него ще бъдат включени около 600 продукта, но с течение на времето ще бъдат добавяни нови.
От 2015 г. пък IKEA започва да отваря и нови малки магазини по-близо до центъра на града. Такива локации вече има във Великобритания, Канада, Норвегия, Италия, Япония, Китай и САЩ и техният брой вече е 44. Клиентите могат да направят поръчка от сайта и да отидат до магазина, за да си вземат новите мебели. Идеята е, че големите магазини на компанията обикновено са в предградията и са неудобни за голяма част от хората.