Популярният хечбек Volkswagen Golf през април си връща загубената месец по-рано лидерска позиция на европейския пазар за сметка на Ford Fiestа.
Въпреки това се отчита понижение в продажбите на модела спрямо миналата година. От компанията обясняват това с предстоящото излизане на обновения Golf в страните на Западна Европа.
По данни на изследователската агенция JATO Dynamics най-продавания модел автомобил в Европа през април отново е Volkswagen Golf с реализирани 35 085 машини (-28,1%).
На второ место излиза Renault Clio, чиито продажби спадат със 7,1% до 26 088 автомобили. Трети резултат показва Volkswagen Polo - реализацията на този модел е 24775 единици (-11,4%).
Следва Volkswagen Tiguan, на този модел са се спрели 19 864 европейски купувачи (+71,6%). Петицата на лидерите за април този път оформя Peugeot 208 с продадени 19 293 машини (-15,7%).
В ТОП-10 на най-търсените в Европа модели влизат още: Opel/Vauxhall Astra (18444 бр., -8,3%), Opel/Vauxhall Corsa (18108 бр., -14,2%), Ford Fiesta (17943 бр., -20,4%), Citroen C3 (17514 бр., +48,1%) и Skoda Octavia (17356 бр.., -15,4%).
Според данните на JATO Dynamics, продажбите на нови автомобили в Европа през април са се свили със 7.1% до ниво от 1,22 милиона единици в сравнение със същия период на 2016, което е най-голямото месечно понижение от март 2013 година.
През април, дизеловите двигатели са загубили доминантната си позиция в Европа, като в търсенето им се отчита спад от 15%. През изминалия месец, дизеловите коли са формирали 46% от общата реализация, докато през април миналата година пазарният им дял е бил 50%.
На четири от петте основни европейски пазар се наблюдава понижение, като единственото изключение е Испания, където обаче подобрението в бизнеса е минимално- само 0.8%. В Италия търсенето на нови коли се е свило с 24,2%, във Великобритания с 19,8%, в Германия с 8%, а във Франция с 6,2%.
По автомобилни сегменти, от коментират понижение в търсенето на компактните модели с 11.9%, 9% при субкомпактните и 21.3% при многофункционалните (MPV), коментират от JATO Dynamics
В същото време обаче, реализацията на SUV автомобили продължава да се подобрява, като през април, резултатът е със 7.2% по-добър в сравнение със същия месец на миналата година.
Лидерската позиция в Топ 10 на най-търсените марки през април в Европа продължава да бъде за Volkswagen, но компанията отчита понижение от 13.9% в продажбите си за месеца.
На второ и трето място се подрежда Renault и Ford, след което са Peugeot, Mervedes, Opel/Vauxhall, Audi, Fiat, BMW и Skoda.
Единствените сред основните марки с подобрение в реализацията си през април са Toyota, Seat, Suzuki и Alfa Romeo.