Шведският автомобилен производител Volvo спира да разработва нови дизелови двигатели, съобщи главният изпълнителен директор Хакан Самюелсън в сряда. Причината е, че спазването на изискванията за вредни емисии вече става твърде скъпо за компанията.
Volvo все пак ще продължи да поддържа и продава модели с настоящите дизелови двигатели, които компанията вгражда в моделите си от 2013 г. насам. Вместо това компанията ще започне да инвестира в електрически и хибридни модели, като първият изцяло електрически автомобил трябва да излезе от фабриките на марката през 2019 г.
Самюелсън и преди е заявявал, че бъдещите изисквания за нивото на вредните емисии и частици ще оскъпят твърде много дизеловите автомобили до момента, в който plug-in хибридите ще се превърнат в привлекателна алтернатива.
До 2021 г. средното ниво на въглеродни емисии, изпускани от всички модели на даден автопроизводител, ще трябва да падне до 95 грама на километър от 130 сега.
ibl-ibl
на 17.05.2017 в 13:35:29 #1Ако казаното по-горе е вярно, то иначе добрата марка Волво не я чака нищо добро. Съвременните дизелови двигатели замърсяват с около 50% по-малко от бензиновите с СО2. Основният замърсител от тях са азотните окиси и саждите. С тях трябва да се борим. Освен това, СО2 не е замърсяващ газ и това е хубаво да почне да прониква постепенно в повече бетонни глави. Повече СО2 значи повече растения, повече храна - съответно повече кислород и повече животни, които да го дишат. https://sites.google.com/a/sheffield.ac.uk/djb-group/ecosystem-co2-starvation/joe-quirk http://www.nytimes.com/cwire/2010/01/15/15climatewire-new-studies-point-to-carbon-starvation-as-a-71815.html http://humanevents.com/2014/03/24/the-carbon-dioxide-level-is-dangerously-low/ Образованието и здравата работа водят до благоденствие и устойчиво развитие, а не индоктринирането и отбиването на номера.