През първата половина годината в Европа са били реализирани 1 997 600 SUV модела, което се равнява на 24.7% от общите продажби на нови автомобили за първото полугодие, според данните на JATO.
Търсенето на този вид превозни средства се е увеличило с внушителните 24% в сравнение със същия период на миналата година, докато при тези от A- и D-сегмент се наблюдава подобрение от 8%, а при многофункционалните се отчита такова от само 1%.
Единственият сегмент с по-добра пазарна динамика през първите 6 месеца на годината са спортните автомобили с повишение от 31%, пише auto-press.net.
Най-голям играч на пазара на SUV автомобилите отново е Nissan, като марката отчита продажбата на 213 200 такива коли през първата половина на 2016-та година. Благодарение на Qashqai (най-продаван SUV в Европа), X-Trail и Juke, компанията е собственик на 10.7% от пазара.
На второ място, благодарение на отличното пазарно представяне на Captur и Kadjar, в класацията се подрежда Renault със 189 392 коли, което е с внушителните 60% по-добър резултат в сравнение с първата половина на миналата година.
Със завидно пазарно представяне могат да се похвалят също така и от BMW, Audi, Ford, Mercedes, Hyundai, Kia и Fiat.
Продажбите на SUV автомобили регистрират подобрение на всеки един от наблюдаваните от JATO 29 европейски пазара, но най-внушителните от тях са в Хърватия (+71%), Ирландия (+58%) и Унгария (+50%).
С най-голямо участие на SUV моделите в пазара на нови автомобили имав Кипър (52%), Латвия, Естония, Литва и Унгария.