Mazda Motor Corp. пое курс срещу най-важната тенденция, обзела автомобилния пазар - преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически мотор, пише Bloomberg. Японската компания смята, че бързите подобрения в технологията на конвенционалните двигатели означава, че няма нужда от промяна в задвижването, за да се справим със замърсяването.

Автомобилният производител заяви още, че електрическите автомобили може да се окажат и по-замърсяващи от конвенционалните двигатели, ако енергията за тях не идва от чисти източници. Въглеродният диоксид, който Mazda2 изпуска, е с около 9 процента по-малко, отколкото отпечатъкът на същия модел с електрически мотор, ако електроенергията идва от въглищна централа.

"Докато конвенционалните автомобили наистина съответстват на регулациите, електрическите автомобили няма да бъдат нужни за решението на климатичните промени", казва Митсо Хитоми, директор на изследователския център на компанията.

Коментарът му е рязък контраст с плановете на най-големите автомобили производители в света, включително Volkswagen, Ford и BMW, които ще инвестират милиони, за да електрифицират своята гама.

Mazda участва в съвместен проект с Toyota за разработката на автомобили на батерии, но компанията като цяло се е фокусирала върху подобряването на ефективността на бензиновите двигатели чрез технологията си Skyactiv. Японският производител твърди, че следващото поколение ще намали разхода с до 30%.

В Норвегия електромобилите надминаха по продажби за година колите на бензин и дизел

В тази страна електромобилите надминаха по продажби колите на бензин и дизел

За първи път