През март на фона на новините за разпространението на коронавируса и отслабването на рублата руснаците се запасиха с продукти за почти четири месеца, съобщава търговската компания X5 Retail Group (управлява веригите магазини "Пятерочка", "Перекресток" и "Карусель").Търговската мрежа на X5 се посещават ежедневно от 15 милиона души.

Експертите проучиха данните за финансовите и тези за поръчките на трите вериги, както и данни от програми за лоялност, които обхващат повече от 40 милиона клиенти и 4,6 милиарда касови бележки годишно, пише vesti.ru.

 Путин призова руснаците да не купуват излишни продукти

Путин призова руснаците да не купуват излишни продукти

Президентът поръча да се засили контрола върху цените на хранителните стоки

"От 9 до 22 март повече от 50% от купувачите са направили покупки за бъдещето от ограничен асортимент от най-висок клас дълготрайни стоки ...", отбелязват от компанията.

Тези продукти ще са достатъчни за преживяването на средното руско семейство за 108 дни.

Очертана е група продукти с най-голямо търсене, чиито продажби от 9 до 22 март са многократно по-високи от обичайните обеми. И така: търсенето на месни консерви е нараснало 38 пъти, замразените храни - 30 пъти, зеленчуците - 29 пъти, на зърнените продукти - 25,5 пъти, на захар - 24,6 пъти, на сол - 19,7 пъти.

Руснаците се готвят за по-високо повишение на цените

Руснаците се готвят за по-високо повишение на цените

Заради петрола

В списъка на хората, които са направили най-значимите запаси от хранителни продукти, се оказват пенсионерите. Тази ситуация се наблюдава в повечето региони. "Най-често купуваха консерви, зърнени храни, макаронени изделия, растително масло, сол и тоалетна хартия. Напазаруваните обеми от тези продукти ще стигнат на едно семейство за 126 дни", обясняват от X5.

7 негативни последици от свръхкупуването на храни и стоки

7 негативни последици от свръхкупуването на храни и стоки

Излишни разходи и нерви, повече продукти на боклука и наднормено тегло

Пикът на покупките беше достигнат на 17 март, а вече в сряда, 18 март, търсенето започна да намалява, включително за трайни зърнени продукти и консерви.

При поддържане на сегашното ниво на търсене и липсата на нови значими събития, увеличените покупки ще продължат още няколко дни, след което търсенето ще започне да се понижава. Броят на потребителите, които идват да попълнят "застрахователния си хранителен фонд", бързо намалява, заключават от X5 Retail Group.