Преди време Уорън Бъфет и Чарли Мънгър заявиха на инвеститорите в Berkshire Hathaway, че пропускането на възможността за закупуване на акции на Google в деня на дебюта й на фондовата борса през август 2004 година е било грешка.
По думите на Бъфет тогава основателите на корпорацията предложили на конгломерата да закупи ценни книжа, но до подобна инвестиция не се стигнало.
Погледнато от днешна дата обаче такова вложение би било повече от печелившо.
Когато прави първичното си публично предлагане (IPO), Google не струва повече от производителя на паста за зъби Colgate или иначе казано около 27 милиарда долара.
Днес обаче компанията е втората най-голяма в индекса S&P 500 с пазарна капитализация от около 648 милиарда долара, пише Fortune.
Сметките показват, че инвестициите от деня на IPO-то на Google, когато единичната цена на акциите е била 85 долара, са се увеличили 22 пъти 13 години по-късно.
Казано по друг начин всеки инвестиран долар през 2004 година се е превърнал в 22 долара, 100 долара - в 2200, 1000 долара - в 22 000. Вложилите минимум 45 500 долара тогава пък вече са милионери.