AtScale, световен лидер в управлението на big data (големи информационни масиви), откри офис в София. Това е първата дестинация, в която калифорнийската компания стъпва в международен план.

Компанията цели да "въведе ред в хаотичния океан от данни", с които бизнесите работят. Сред клиентите на платформата ѝ за бизнес разузнаване са гиганти като JPMorgan Chase, Toyota, Wells Fargo, GlaxoSmithKline.

AtScale е създадена през 2013 година в Калифорния от ветерани от Yahoo!, Google, Netezza, IBM, Microsoft, Salesforce, Cisco и Oracle, където се сблъскват с подобен проблем.

"AtScale се роди от необходимост", разказва един от основателите на AtScale и вицепрезидент Дейв Мариани. "В Yahoo! аз и моят екип бяхме разочаровани от това, че не можем по лесен начин да позволим на потребителите да консумират всички данни на компанията. Всеки ден ни се налагаше да си пробиваме път през анархията от фирмени данни, а подготовката им за бизнес анализи налагаше болезненото им местене от едно място на друго. Колкото и да оптимизирахме потоците, битката беше загубена", спомня си Мариани.

Сред ръководния екип на компанията е Момчил Михайлов - вицепрезидент и генерален мениджър за Европа. Тук сме, защото съм сигурен, че в България ще намерим изключителните IT специалисти, от които нашата революция има нужда. Това са кадри, които търсят не просто заетост със социални придобивки, а кариера. Не става дума за работа по различни проекти или аутсорсинг. Както екипът ни в САЩ, така и този в Сoфия, ще създава продукт без аналог в света", казва българинът.

Според Скот Хаузър, главен продуктов директор на AtScale, лавинообразното нарастване на количеството от данни, събирани и съхранявани от организации по целия свят през последните няколко десетилетия, е неоспоримо, а способността за бърз достъп до тях и за ефективното им анализиране вече е от решаващо значение за всеки бизнес.

Forrester Research твърди, че през 2019 г. в анализиране на големи информационни масиви ще бъдат инвестирани 140 млрд. долара.

"Живеем с свят, в който повече от 5 млрд. души всекидневно говорят по телефона, пишат съобщения, туитват, сърфират. Във всяка минута се раждат 571 нови сайта, на месец във Фейсбук се споделят 30 млрд. единици информация. Между 2009 и 2020 г. това "производство" на данни ще се е увеличило с 440%", посочва Хаузър

Именно в тази хаотична среда Atscale внася ред, позволявайки на бизнеса да извлече необходимата информация от широк кръг данни с лекота, бързина и сигурност. Целта, естествено, е ефективност. Липсата на ефективност в управлението на данни може да струва на компаниите до 35% от оперативните им приходи или загуби от 600 млрд. долара годишно само за бизнеса в щатите.