Британският нискотарифен превозвач EasyJet ще започне да използва електрически самолети през 2027 година, заяви директорът по инженерните въпроси Гари Смит, цитиран от CNBC. "Всеки казва, че това ще се случи и въпросът е кога. Идвам от времето, в което електрическите самолети не бяха възможни, но това е в миналото", казва той.

Превозвачът работи с американския стартъп Wright Electric да създаде електрически самолети за редовни полети под 500 км. "Има огромно търсене сред компаниите и потребителите за полети с по-ниски емисии. Нуждата от по-малко гориво значи и по-малко разходи", казва главният изпълнителен директор на Wright Electric Джеф Енглер.

През миналата година авиокомпаниите по света са дали $180 милиарда за гориво. Очаква се през 2019 г. сметката да набъбне до $206 милиарда, или около 25% от оперативните разходи на авиолиниите.

Електрическите самолети имат и нулеви емисии. Индустрията сега отговаря за около 2 процента от всички въглеродни емисии, предизвикани от човечеството. Освен това те са далеч по-тихи и по-комфортни.

Но все пак, според Eviation - израелската компания, която създаде Alice - първият комерсиален изцяло електрически пътнически самолет, икономическите ползи движат развитието им. "Този самолет струва $200 за летателен час, частица от конвенционалните", казва главният изпълнителен директор Омер Бар-Хохей.

Не всички проблеми обаче са решено. Alice може да превозва едва 9 пътника и двама души от екипажа и да лети не повече от 1000 км с един заряд - горе-долу колкото е разстоянието от Париж до Барселона.