Стартът е изключително важен елемент от състезанието, защото в него можем да видим повече изпреварвания, отколкото по време на цялата надпревара. Това е причината всички отбори да обръщат голямо внимание на старта. При него е най-важно да се избегне боксуването и да се вземе предимство в първите метри. След забраната на тракшън-контрола всичко падна на плещите на пилотите и тяхното умение да боравят с колата.

Журналистите от британското издание Autosport обаче научиха подробности за стартовата система, която използва тимът на Ферари. В хода на надпреварата пилотите използват един превключвател на сцеплението, но в тези 90 секунди, в които действа програмата за старта, пилотите на „скудерията" действат с два превключвателя, които са настроени на различни режими. Единият е на по-мек режим, а другият на по-агресивен.


Ето последователността на действията на пилотите на Ферари (б.а.-точките съответстват на цифрите на снимката):

1. Превключвател на режима за контрол за възвратния момент. Пилотът избира режим, който действа 90 секунди от момента на старта.

2. Регулатор на момента на включване на сцеплението - в събота сутринта двамата пилоти на Ферари отработват процедурата по старта, за да могат максимално точно да определят този момент. За да регулират правилно фазата на сцепление, от екипа анализират информацията за състоянието на асфалта, температурата на въздуха и поведението на гумите.

3. Първи превключвател на сцеплението се използва по време на старта и е настроен на по-мекия режим.

4. Втори превключвател на сцеплението се използва по време на старта и е настроен на по-агресивен режим.

Използването на двата превключвателя позволява на пилотите да избегнат боксуването и повишава ефективността на старта. Подобно решение в момента разработват и други екипи.