Формула 1 направи доста сериозен преход от най-популярна автомобилна надпревара и истинска светиня в спорта, към ултраскъпа сергия.

За догодина няма много свободни места, а битката за тях ще е много оспорвана, като дори в дъното на класирането спонсорите на пилотите ще трябва да се бръкнат сериозно.

Цената на мястото в опашкаря Manor за следващия сезон случайно изскочи на бял свят покрай пазарлъците за бъдещето на протежето на Mercedes Паскал Верлен, който този сезон спечели титлата в германския пистов шампионат за туристически автомобили (DTM).

Manor възкръсна на мястото на фалиралия руски отбор Marussia, намери си нови инвеститори и успя да се върне във Формула 1, вече под ръководството на Джон Буут и без руски шефове. Тимът обаче разполага със скромен бюджет и заради проблемите с парите миналата година, когато не успя да довърши сезона, Manor използва колите си от сезон 2014, както и двигатели Ferrari версия 2014.

Двамата пилоти на тима Роберто Мери и Уил Стивънс плащат, за да карат, а Мери беше сменен за няколко старта от Алекс Роси, който дойде от сериите GP2.

За догодина обаче в Manor са предвидили сериозен скок напред в представянето на тима. Новият болид, който трябваше да се появи през втората половина на този сезон беше отложен за началото на 2016 година, това означава, че в него ще бъдат вложени повече ресурси и той ще е напълно готов за началото на тестовете.

В тима са обнадеждени, че новата кола ще е много по-бърза от настоящия болид на Мери и Стивънс, а освен това Manor успя да се договори с Mercedes за доставка на мотори. Все още обаче не се знае дали малкият тим ще получава двигатели версия 2016 или 2015 година, но от отбора обясниха, че това всъщност няма голямо значение, тъй като и в двата случая ще е прогрес.

И това ни води до преговорите на Верлен с Manor. Mercedes преговаря с Manor да вкара Паскал като титуляр за догодина, но двете страни не могат да се разберат както ще получат британците срещу това.

Най-лесно би трябвало да се договори отстъпка от цената на двигателите - в Manor искат заради Верлен моторите им за догодина да са 10 милиона долара по-евтини, а от Mercedes предлагат отстъпка едва 3 милиона.

Ако приемем, че Manor ще получава най-скъпата версия - двигатели от 2016, то с отстъпката, която искат, британците би трябвало да си осигурят моторите на половин цена.

Пазарлъкът се затяга, тъй като в края на октомври Manor трябва да плати авансово сумата за двигателите за догодина - 15 милиона евро. Списание auto motor und sport прогнозира, че британците няма да могат да съберат парите навреме и това ще даде още един коз на Mercedes при преговорите за мястото на Верлен.

А тези 10 милиона долара, изпаднали от преговорите за едното място в Manor са по-скоро ориентировъчна сума. Която обаче вече е съобщена на Стивънс, Мери и Роси, както и на другите потенциални кандидати за място в тима.

Защото, както каза шефът на Mercedes във Формула 1 Тото Волф, изведнъж мястото в Manor за догодина стана много по-желано.