Вторият ден, в който Nio вече е публична компания, бе доста по-интересен и от първия за китайският производител на електромобили. В Ню Йорк акциите подскочиха със 76%, а в един момента от деня ръстът им достигна до невероятните 92%, предава CNN.

Скокът е интересен, тъй като китайският конкурент на Tesla трябваше да намали размера на първичното публично предлагане и събра $1 милиард от процедурата - на дъното на ценовото ниво. Надеждите бяха за $1,8 милиарда.

При дебюта в сряда ценните книжа поскъпнаха с пет процента.

Главният финансов директор на компанията заяви пред медията, че избраното време за IPO-то "не бе отлично" заради мечите настроения в Хонконг и Шанхай.

Четвъртък бе силен ден за много китайски технологични компании, листнати в САЩ. Компанията за е-търговия Pinduoduo подскочи с 30%, видео сайтът iQiyi с почти 6%, а гейминг и медия компанията NetEase с над 5%.

Nio бе основана преди едва четири години и се опитва да конкурира Tesla в Китай - най-големият пазар за електромобили в света. Електрическият SUV ES8, който бе представен миналата година, се продава за около $65 хил., около половината от цената на Tesla Model X в Китай. Но тя страда от подобни за компанията на Илън Мъск проблеми - към края на юли поръчките бяха около 17 хил., но произведените автомобили по-малко от 500. През първото полугодие приходите бяха $7 милиона, а загубата - $503 милиона.

Tesla губи още един високопоставен служител

Tesla губи още един високопоставен служител

Пореден финанист напуска