Компаниите непрекъснато се борят за вниманието на потребителите и харчат повече отвсякога, за да го получат.

Заедно, топ 200 рекламодатели в САЩ са похарчили рекордните 163 млрд. долара за реклама през 2018 г., което е с 3.6% повече от миналата година, според годишния доклад на Ad Age с името Leading National Advertisers (Водещи национални рекламодатели). Този растеж идва единствено от интернет рекламите, а средствата за радио, печат и телевизия постоянно намаляват от 2012 г. и сега представляват 53% от рекламните разходи.

Facebook увеличи бюджетите си за реклама с 236%, повече от всяка друга компания, достигайки 475 милиона долара, но въпреки това е класирана на стотното място. Други дигитални компании също правят такива увеличения като Amazon (32%), Netflix (70%) и компанията майка на Google, Alphabet (23%).

На първо място е медийният гигант Comcast с 6.12 милиарда долара изразходвани през 2018 г.

Като цяло търговците, които са похарчили повече от 1 млрд. долара за реклама в САЩ миналата година са 45.

Ето и 10-те дали най-много, представени от Business Insider:

10. Verizon Communications: 2,68 милиарда долара общи разходи

Телекомуникационният гигант Verizon е похарчил 935 млн. долара рекламирайки собствения си бранд, което му е помогнало да спечели най-високия пазарен дял за доставчиците на безжични услуги в САЩ.

9. American Express Co: 2,8 милиарда долара общи разходи

Компанията за кредитни карти American Express държи най-високия дял на пазара на кредитни карти през 2018 г. В рекламите ѝ присъстват много знаменитости.

8. Alphabet (Google): 2,96 милиарда долара общи разходи

Компанията майка на Google, Alphabet, увеличава разходите си за реклама с 23%.

7. Charter Communications: 3,04 милиарда долара общи разходи

Charter Communications, по-известна като собственика на кабелната компания Spectrum, губи клиентите си за кабелни и стационарни телефони. Поради нарастващата си база от интернет клиенти обаче, компанията отбелязва близо 5% ръст на приходите през 2018 г., според Fortune.

6. Walt Disney Co: 3,13 милиарда долара общи разходи

Disney притежава Pixar, Hulu, ESPN, Marvel, ABC и отскоро 21st Century Fox. С всички свои дъщерни дружества компанията се оценява на 128,8 милиарда долара, според GoBankingRates.

5. General Motors Co: 3,14 милиарда долара общи разходи

General Motors притежава няколко марки, включително Cadillac, GMC и Opel. Тя обаче харчи най-много за Chevrolet, като 825 милиона долара отиват за реклами на Chevy през 2018 г. GM има най-висок пазарен дял за производителите на автомобили в САЩ, което може би е резултат от всичките тези реклами.

4. Procter & Gamble Co: 4,3 милиарда долара общи разходи

Procter & Gamble притежава почти всички марки домакински или козметични продукти, така че не е изненада, че това е най-големият рекламодател в тази област, като 53% от разходите за реклами за тях са само от P&G. Марките като Tide, Febreze, Downy, Gain, Bounty и Charmin са първите шест домакински продукта в рекламните разходи и всички те са собственост на P&G.

3. Amazon: 4,47 милиарда долара общи разходи

От всички разходи за реклама на Amazon 1,3 милиарда долара отиват за рекламиране на собствения им бранд, докато голяма част от останалите са за реклама в интернет. Ето защо Amazon харчи най-много за дисплейни десктоп реклами. През 2018 г. рекламните разходи нарастват с 32%, тенденция сред големите технологични компании.

2. AT&T: 5,36 милиарда долара общи разходи

AT&T изразходва 659 милиона долара за рекламиране на телефонни услуги, които предоставя чрез AT&T Communications, както и медийни и развлекателни такива чрез WarnerMedia.

1. Comcast Corp: 6,12 милиарда долара общи разходи

Comcast дава повече за реклами отколкото, която и да е друга компания в САЩ през 2018 г. Само за телевизионни спотове отиват 378 милиона долара. Медийната компания има няколко дъщерни дружества, включително Universal Pictures, NBC, Sky, Fandango и Telemundo. Общо е оценена на 192 милиарда долара, според Forbes.

Google се готви за бъдеще отвъд рекламите

Google се готви за бъдеще отвъд рекламите

Компанията изкарва 90% от приходите си от реклами, но скоро това може да се промени