Няма съмнение, че изкуственият интелект (AI) ще промени работната сила. Вече има страни и компании, които се възползват от новата технология, но се очаква интегрирането на иновацията тепърва да предстои.
Четири от пет лидери на корпорации от тихоокеанския регион в Азия смятат, че автоматизацията ще промени начина, по който функционират фирмите им. Това се казва в доклад на Microsoft, пише CNBC.
Според изследването повече от 15% от служителите смятат, че AI няма да окаже сериозен ефект върху работата им. А 77% очакват техният работодател да им помогне да се адаптират към промените.
По думите на управляващия директор на Microsoft за Сингапур, Кевин Уо, ситуацията за работниците е трудна. Но той е сигурен, че те могат да отговорят на променящата се работна среда.
"Вече отговорността не е само на работодателя", каза Уо, като обясни, че много фирми ни смогват да преквалифицират всичките си служители едновременно. Работниците сами трябва да поемат инициативата и да се информират.
Ще се търсят 3 умения
Според доклада на технологичната компания до 2021 г. ще има изобилие от традиционни умения, като въвеждане на данни, смятане, комуникация и други механични дейности. Те обаче няма да бъдат толкова необходими на пазара на труда.
От друга страна ще има дефицит на когнитивни, социални и технологични умения. От следните 3 умения ще има най-голяма нужда в бизнеса:
- дигитални умения
- аналитични способности
- стремеж за допълнителна квалификация и обучение
По думите на Кевин Уо служителите трябва да са готови да се записват на курсове, да получават нови знания и да се подложат на "непрекъснато учене".
"Мисля, че е необходимо да се концентрират повече върху умения, свързани с мисленето", казва още той, позовавайки се на подхода за решаване на проблеми. Той се състои от дефиниция, идеи, прототип и тест.
Работа в екип
Уо съветва да се ограждаме с хора, които също искат да успяват. Важно е да имаме подкрепата на някой, защото да опитваме сами да постигнем нещо е много по-трудно. Когато има екип и всички чувстват, че е нужна промяна, това помага за индивидуалната нагласа и постигане на исканите резултати, обяснява още той.
Креативността е задължителна
Главния дигитален директор на енергийната компания Sembcorp, Матю Фридман, креативността, както и работата в екип са в основата на успеха.
Той споделя, че когато интервюират хора им поставят проблеми, които трябва да решат. Така оценяват колко креативно могат да подходят в сложна ситуация.